Gå til innhold

Flere med babyer som er "vanskelige" å gi mat? Samme som på anonym.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 4 mnd har vært en nøtt når det kommer til amming.

Har veldig ofte bråkete perioder hvor han slipper puppen, vrir seg bort blir sint og skriker og så må jeg forsøke andre stillinger og være tålmodig, vi kommer som oftest i land med mett mage heldigvis. Men det er MYE stress.

Den eneste stillingen jeg ikke har prøvd er å stå på hodet, he he!

Ofte ender jeg opp med å stå på 3, alså på knærne støttende på èn arm mens jeg holder puppen på plass i munnen med den andre. Blir ofte drivende våt av svette og med tårer og er støl i hele kroppen fordi jeg spenner meg slik og må ligge i en stilling musestille for at han ikke skal bli forstyrre. Har begynt å grue meg til hver mating og opplever at melken "sitter fast" inne i brystet, bruker spray, men denne virker nesten ikke lenger.

Tør ikke gå på besøk eller gjøre ærend ute som involverer mating, så jeg har et ganske kjedelig liv. Jeg føler meg veldig utilstrekkelig og føler derfor å komme med unnskyldninger når vi blir invitert steder slik at jeg blir hjemme med minsten.

Andre ganger går det som fot i hose, men 50% av gangene er det mye tull!

Er sliten av dette! Men å slutte med amming er ikke et alternativ.

Resten av døgnet er han snill som et lam - en rolig, blid og harmonisk baby.

Vær så snill si at det blir bedre!

Trenger litt råd og trøst jeg nå :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme gjør mini her når han har luft i magen. Vrir seg vekk fra puppen og blir sint. Så da er det bare å avslutte og prøve å rape, noe som ikke er så enkelt fordi han sliter med å rape. Kan det være det samme hos deg? God trøsteklem i alle fall, og lykke til, ikke gi opp :))

Skrevet

Kan være luft som plager ham ja, da vil det isåfall bli bedre etter en rap eller to. Men hvis det "alltid" har vært sånn, ville jeg fått ham sjekket for KISS; dvs om han har smerter i nakken som plager ham når han skal ammes, og derfor vrir seg unna puppen. Manuellterapeuter er eksperter på barn med KISS, og de krever ingen henvisning og er i tillegg gratis, så skader ihvertfall ikke tenker jeg;

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Takk for respons!

Han er sjekket for KISS, ingen låsninger og ingen favorittside. Dette gjelder begge puppene mens det andre ganger går helt fint. Veldig opp og ned...

Men jeg hører at han svelger sjelden spesielt ved amming litt ut på dagen så det er mulig at han får lite melk ut.

Hadde han på vekten sammen med meg i går og det ser ikke ut som om han har lagt nevneverdig på seg siste måneden...

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg har et inntrykk av at det er svært mange som opplever dette rundt 4mnd alder, men jeg aner ikke hvorfor. Jeg tror så og si alle jeg kjenner har hatt en slik periode. Noen orket ikke mer og sluttet, mens noen valgte å delamme og andre gikk det bra for tilslutt.

Jeg tror det viktigste er at du ikke stresser. Tilby pupp, men ikke stress hvis han spiser litt mindre en dag enn den neste. Det er ikke alltid like lett, men forsøk så godt du kan. Husk at spisemønsteret deres endrer seg underveis også!

Guttungen min har vært vanskelig å amme for hver tann som har kommet. Den første kom da han var 5mnd og vi hadde mange "kamper" slik du beskriver det før dette. Han er 7 mnd nå og har nettopp fått sin 3. tann. Vi ammer jo sjeldnere nå, da han er godt i gang med fast føde, derfor er de så ammestundene vi har desto viktigere..

Stå på og fortsett å tilby! Det ordner seg tilslutt, så lenge dere bevarer roen! :-) Jeg måtte forresten nesten bare amme liggende fra han var 4 - 6 mnd. Men det får jeg ikke lov til lenger! Nå vil han bare amme hvis han får sitte selv i fanget mitt..

Skrevet

Takk for svar til deg også Junigull!

Ja de vet hva de vil og hva de ikke vil disse små ;o) Og jeg kommer selvsagt til å tilby og være tålmodig, jeg gir meg IKKE!

Men blir litt godt nå når vi snart begynner med litt fast føde slik at ikke alt avhenger av puppen lenger :o)

Ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...