Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Kjenner du noen frimurere? Har en eks svigerfar som er det og han virket så hemmelighetsfull om det. Vet også at Rolv Wesenlund er det. Hva er det de vet som ikke jeg vet?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Dytter, dette er jeg nysgjerrig på også...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Har sexorgier og driter oppetter veggene.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Min pappa er frimurer 10orden bestefar var også det. Det r vel egentlig mest en gutteklubb for rike velutdannede menn tror jeg. Du kan ikke bli medlem, du må bli invitert inn av x antall medlemmer. Man starter på 1 orden og kan komme til 10 som er det høyeste og "beste" Da er det mange som har respekt for deg og du blir lyttet til... Noen ganger i året er det reiser.. Og fine julebord. Det er også en juletrefest engang i året der koner og barne r velkomne også der har jeg vært med mange ganger og tenker fortsette å være med på og ta med datteren min (blir født i mars) Så ville sexorgier og ofringer osv er det heller lite av, men er jo litt sånn "vi er medlem av frimurene vi er høyt oppe, med høy sosil status" Menn jeg synts Losjen står for mye bra. Mottoet er : Ærlighet, åpenhet og rettferdighet. Mange medlemmer i høy orden har losjen ringen med disse initialene på. Kankskje du ble klokere.. Dette er det jeg vet iaf..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 De driver med voodo og spiritisme. Iblant ofrer de ei ku eller en ung jomfru.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Nåja - har da vært litt om det i mediene, og er vel ikke helt stuerent alt de driver med. Men, er interessert i å vite mer, er jo en veldig mystisk gutteklubb dette...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Foreldrene til ei venninne er med i losjen, han er bussjåfør og hun er uføretrygda. Så er ikke bare for fintfolk her i byen. Men tror de er litt sånn fintfolk i følge dem selv, "ja, nu skal vi dra til Losjen og lunche" - jeg himler litt med øynene av det, de er jo helt vanlige mennesker! Men de deltar ofte på losje-luncher, og andre arrangementer som feks juletrefester, 17.mai middager, osv.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Men hva GJØR de? Hva handler dette om? Religion? Politikk? ååå vil vite!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Da kjenner min svigerfar garantert din pappa for min svigerfar har også den 10 graden..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Kvinner kan vel ikke være en frimurer. Er forbeholdt menn.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Mannen min har 5. grad. Tror mer det er som ei syforening for menn, men at de holder noen tradisjoner i hevd. Og det er jo ofte en fin plass å få bekjentskaper som en kan dra nytte av. Er vel ikke som det en gang var, da bare fiffen var med. Du må bli anbefalt av to for å kunne prøve å bli med, så det stilles egentlig ingen krav til yrke.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Mannen min har 5. grad. Tror mer det er som ei syforening for menn, men at de holder noen tradisjoner i hevd. Og det er jo ofte en fin plass å få bekjentskaper som en kan dra nytte av. Er vel ikke som det en gang var, da bare fiffen var med. Du må bli anbefalt av to for å kunne prøve å bli med, så det stilles egentlig ingen krav til yrke. Det finnes egne frimurerlosjer for kvinner. Det finnes også andre losjer, som f.eks. Odd Fellow.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 De har sitt eget lille samfunn av "besserwissere". Interessesamfunn for de utvalgte, der etikk og moral står høyt. Før google og internet så var det praktisk å ha overleger, prester, ordførere, psykologer osv å spørre om ting, sånn off the record "mr.NN har søkt jobb hos oss, noen av dere som vet noe om han og som kan gå god for han" for eksempel. Dessuten så er det gutteklubben "rik" med selskap, mat, vin og flotte slipsnåler for dem som er opptatt av sånt. Rotaryklubben er en annen forening i samme sjanger. Her kan du lese mer: http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri
Gjest sug lut Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 Nettverksbygging og gjensidig ronking av hverandres følelse av å være noen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #16 Skrevet 22. januar 2011 Er det sant at ritualene deres innebærer å legge seg i ei kiste under påsyn av de andre og at man må drikke blod for å komme høyere opp i gradene? Hørt mye annet rart også, er jo ikke sikkert det er noe hold i det med. Hvorfor så hemmelig lissom? Akkurat som de besitter en sannhet vi vanlige folk ikke gjør. Han John G Bernander ser ikke så jævlig smart ut, syns jeg. Faktisk så irriterer han meg.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #17 Skrevet 22. januar 2011 ÅÅÅja, sånn type frustrerte fruer som har symøte og slarver om alt og ingenting...og holder det hemmelig bare for å virke enda mer sossete? Snakker om krig og fred og religion og sånn??
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #18 Skrevet 22. januar 2011 De løser verdens problemer og suger pikk
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #19 Skrevet 22. januar 2011 Høytstående (hvertfall i gamle dager, nå er det litt mer random) som bytter tjenester, anbefaler folk til sine jobber etc. Sikkert litt politikk/samfunn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå