Biola Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Vi har 2 gutter på 4 og 7 år og har lyst å dra til Syden på vårparten (feb-juni). Noen som har gode erfaringer og kan anbefale steder/hoteller på f.eks. kanariøyene, Mallorca, Hellas etc? Må være rolig og rent, ha basseng og ligge nært strand. Håper på mange fine tips! :-)
tante grusom master of law Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 http://www.ving.no/hellas/rhodos-ostkyst/sunwing-resort-spa-kallithea?ItemId=12691&TravelFinderQuery=0%3ad000101014386%3ad2011050412667%3a0%3a8%3af0%3a0%3a4421%3a1_c2_42%3a4%3af4%3a0%3a&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4386&QueryDestID=0&QueryAreaID=0&QueryResID=4421&QueryDepDate=20110504&QueryUnits=0&QueryAges=42%2c4&QueryDur=8&QueryType=4&BuildingId=19314&_flowCharterBooking=6e151d59-e961-4576-ba9e-0db7f979b4bb#price-list Hit skal vi i mai, etter å ha fått tips om dette hotellet både her inne og fra andre. Ser supert ut. Bildene i papirutgaven av vingkatalogen er mye bedre, og stranden er mye større enn det ser ut her.
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 http://www.ving.no/spania/alcudia/sungarden-viva-bahia her har vi vært flere ganger. utrolig fint sted. det ligger helt på stranden ( som forøvrig er en kanon fin strand....) . det er et rolig sted. rett utenfor hotellet er det ponnyridning hver kveld ( stor stas blandt ungene her), det er noen resturanter og små butikker. man kan ta buss eller taxi inn til alcudia sentrum....
mai mammaen til to Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 http://www.ving.no/kanarioyene/playa-de-las-americas/sunwing-resort-spa-fanabe her har vi og vært flere ganger. utrolig fint hotel. veldig barnevennlig, store fine rom osv. det tar 2-3 min å gå til stranden. her er det litt nærmere til sentrum osv... vi har vært på badeland og dyrepark som er i nærheten..
Biola Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2011 Takk for flere fine tips! Glemte vel å nevne at vi bor på Helgeland så utreiseflyplass må helst være Trondheim eller Bodø.. :-)
thessi og lillemor Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 http://www.startour.no/feriereiser/spania/lanzarote/playa-blanca/blue-village-flamingo-beach-resort/ Her var vi for et par uker siden. Helt topp for barn (og voksne) samtidig som det var stille og rolig. Ligger rett ved sjøen og har ikke bilvei mellom hotellområdet og stranden. Mange bassenger og aktiviteter for barn. Vi skal tilbake neste vinter!
Piken på landet Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Vi skal på samme hotell som tante grusom. Har fått det anbefalt av venner, og har også sett det anbefalt her inne. På Rhodos er det rent og pent. Har ikke vært andre plasser i Hellas, men av alle sydenmålene jeg har vært på, så var Rhodos detfinitivt det jeg har likt best. Gresk mat er jo nydelig, og Hellas har også litt kultur og natur og by på. Hadde satset på mai/juni om jeg var deg. Tror ikke chartersesongen til Hellas begynner før mai. Får ikke gode temperaturer før det, og det gjelder stort sett alle de europeiske sydendestinasjonene. Vi har reist litt til kanariøyene i november, desember og mars, men det er ikke å anbefale. Tror barna dine hadde blitt skuffa om de komt til syden og det var for kaldt i sjøen til og bade, og en helst måtte gå med langbukse :-)
Strandnelliken Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 I fjor mai/juni var vi på sunwing kallithea - bodde på Helios, happy-baby-leilighet. Anlegget var helt supert. Fine basseng, fint å kunne variere litt på bassenga. Vi hadde sunwing inclusive, mye forskjelllig mat og god mat. (Litt kø til tider, dessuten samme meny hver uke - ble litt lei i uke 2). Anbefaler inclusive, da det ikke er andre tavernaer/resturanter rundt anlegget. Flott leilighet. Men synes anlegget lå for mye for seg selv, det var en stygg trafikert vei forbi hotellet og ikke noen vei å gå på sammen med unger. Man kunne egentlig bare være på anlegget. Det gikk buss 2 ganger i timen til Rhodus by, men bussen var ofte veldig full og bussturen ble laaang med tre små unger på en full buss. Mange tok taxi inn til byen, men vi var fem så det gikk liksom ikke. Stranda var ikke så veldig fin, mye sten. Anbefaler badesko for små føtter. Ungene likte seg ikke så godt der. Vi reiser til Kreta i år, anlegget er nok bedre på Rhodos, men tror beliggenheten blir bedre i Agia Marina. http://www.ving.no/hellas/agia-marina-chaniakysten/sungarden-alexandra-beach
Trouble Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Enig med mammalure! Har vært der med 3 barn. Anlegget var det ikke noe å si på Stranden var absolutt ikke egnet for små barn (rullesten og vanskelig å komme seg opp fra vannet, ikke langgrunt)så vi holdt oss for det meste ved bassenget. Vi hadde også all inclusive, og maten ble rett og slett kjedelig etter noen dager. Vi kommer nok ikke til å reise dit igjen.
Trouble Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Kan forresten anbefale dette hotellet: http://www.startour.no/feriereiser/spania/mallorca/alcudia/blue-star-club--viva-blue/?season=sommer-2011 Har vært der 2 ganger, og ungene stortrivdes! Hadde all inclusive sist gang og maten er helt super og de er flinke å variere. Er 5 min å gå til stranden, men det var bare godt å bevege seg litt...
tante grusom master of law Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Dere som har vært på sunwing Kallithea: Har dere noen erfaring med SPAet der? Kan man for eksempel få en grei pedikyr?
Strandnelliken Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Jeg tok ikke spa, rett og slett fordi jeg lå meg flat på en solseng når jeg innimellom hadde sjansen (med tre unger og minste på 10 mnd, var det ikke så ofte man hadde egentid.... ) Men vi hadde en flott ferie alle sammen, guttene på 4 og 7 storkoste seg med de ulike bassengene. De var med på ulike aktiviteter som skattejakt og indianderdag - var veldig populært hos våre (kosta en liten sum, de ble passet på og underholdt og mor og far kunne ligge ved basenget å slappe av). Det er påmelding til disse aktivitetene og listene ble fort fulle. Mener å huske at listene ble lagt ut mandag - for hele uka, det et bestemt antall unger på hver gruppe og når det var fullt så var det fullt. Så et tips er å sjekke i helpdesk første dagen, viss dere har unger som vil vere med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå