Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har hatt diare i litt over en uke nå. Har selvfølgelig vært til lege med henne, men det er ingenting de kan gjøre. De sa hun skulle få det hun ville av vått og tørt, men det er ikke mye mat hun vil ha. Spiser ynkelig lite og det hun spiser kommer ut kort tid etterpå. Det er så rennende at det ser ut som hun tisser brunt. Hun slipper en del luft i tillegg og da kommer det også avføring i flytende form. Hun har alt fra 1 til 3 flytende bleier pr. dag.

Legen sier at dette kan vare opp til 2 uker, men at det vil gå over. De kan ikke gjøre noe før hun evt. blir slapp og dehydrert...

Jeg liker absolutt ikke situasjonen. Hun sover dårligere på natten, er mer sutrette på dagen og måltidene er et mareritt! Hun hyler og slenger mat, enda jeg ikke presser. Virker som hun er lei, og det samme gjelder stellebordet. Hyler, vrir seg og går opp i bro.

Noen som har opplevd slik diare med sine barn?

Hvor lang tid tok det før de ble bra?

Kan tenner (har ikke hjørnetenner eller jeksler)være grunn til diareen eller er det omgangssyken? (har hatt feber og oppkast for en liten uke siden)

Hva slag råd har dere for å bedre dette? (har prøvd banan, eple, eplemost og farris, ritzkjekse for å binde saltet og væsken)

Håper det er noen med kloke ord der ute for jeg begynner å miste tålmodigheten og det samme gjør datteren min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gi henne vann med litt salt og litt sukker i. Det binter vannet til kroppen, og gir henne litt energi :)

Og ta kontakt med lege med en gang om du mistenker at hun holder på å bli dehydrert!

God bedring til den lille!

Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men vil bare si at min gutt hadde diare i nesten 3 uker rett før jul. Bytta bleier hele dagen. Det positive var at han spiste og drakk like mye som før og var i ganske godt humør, så da var det greit tenkte jeg, men hadde bestemt meg for å oppsøke lege hvis det varte i over 3 uker.

Skrevet

Takk for råd og trøstende ord!

Skrevet

Vi hadde omgangssyken for et par uker siden, og lillegutt brukte omtrent en uke på å bli kvitt diaréen sin (som kom etter at han hadde kasta opp en natt og en dag...). I denne perioden spiste han dårlig, men vi fikk i ham endel vann, og blåbær med raspa eple gikk også ned. Mariekjeks spiste han også litt av. Og loff. :)

Forøvrig veldig artig å være hjemme med diarésykt barn i en uke..

Skrevet

Vi har passert en uke nå. 9 dager med diare, 7 dager med rennende diare... Vi snakker virkelig rennende... Sukk...

Skrevet

Da er vi på dag 10 med diare...

HJELP!!!!

Kan de ikke bare legge henne inn til utredning slik at vi får vite hva som feiler henne? Må jeg virkelig sitte å vente på at hun skal bli slapp og dehydrert? (føler det kommer før hun blir frisk. Ja det er pessimistisk, men diare dag og natt gjør det med en...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...