Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt er tydelig trett fra 21 på kvelden, men når vi skal legge han og ha får litt pupp er han plutselig lys våken og det nytter ikke å prøve å legge ham,blir bare skriking. først kl 23 tar han kvelden med puppen, sover dastort sett 3-4 timer før neste pupp, deretter 3 timer til ny pupp og deretter varierer det litt..noen ganger blir det bleieskift og hyppigere oppvåkninger og andre ganger et par timer til på øyet.

hvordan høres dette ut, er det heelt håpløst- er førstegangsmor og vet jo ikke hva som er vanlig. ++++++??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, min er også ca 3 mnd og vi starter kveldsrutinene rundt kl 7 (noen ganger før). Jeg vet at han er stuptrøtt rundt klokka 8, så alt etter det blir bare tull og resulterer i overvåken mini :)

Han sover alt fra 3-6 timer første økt og totalt 11 timer. Noen ganger blir det mindre, særlig hvis han plages med luft. Virker som om lufta plager han rundt kl 4 om natta og det er ofte da at han kan ha en litt sutrete periode.

Synes det høres ut som om din sover fint, men personlig ville jeg nok likt å hatt kvelden litt for meg selv. Særlig fordi mini ikke sover stort om dagen, da er det godt å kunne sette seg ned med en bok og en kopp te helt alene :)

jeg har til nå ammet han i søvn og flyttet han over i sin seng etterpå (varmer opp senga hannes med varmeflaske imens). Men igår bestemte jeg at nå er det på tide å prøve med å få han til å sovne selv, og hurra, han sovnet etter en del synging og stryking på magen :)

jeg vet det er mange som sier at de ikke synes det spiller noen rolle om de små har "faste" leggetider og har babyen oppe til de legger seg, men det fungerte kun hos oss da han var helt lille.

Til syvende og sist så gjør du det som føles riktig for deg. Så lenge han trives og er glad og du er fornøyd med situasjonen, så er alt ok :)

Skrevet

Hvis han er tydelig trett kl 21, er han sannsynligvis trett nok til å legge seg før dette, kanskje allerede en time før. Det virker ellers som han har helt normal rytme med hensyn til spising om natta.

Min på 3 mnd er andremann, så han har falt inn i rytmen til storebroren nå den siste mnd, så han legger seg ca 19 og sover da til ca halv sju, avbrutt av 2-3 spisinger på natta. Ingen bleieskift om natta, og han sovner stort sett med en gang etter nattmaten. Av og til er han litt våken etter spisingen i 4-tida, men han sovner da av seg selv etter en stund (kanskje opptil en halvtime), uten skriking.

Etter hvert vil nok din også kunne legge seg enda tidligere, og da får dere mer av kvelden for dere selv - det er absolutt å anbefale. Hvis han har en liten dupp i femtida, bør han kunne legge seg for natta i sjutida.

Skrevet

det var akkurat som å høre min lille prins :) vi har det helt likt.. han er ikke noe overtrøtt eller noe og sovner på sofaen om kveldene, men så raskt jeg legger han i senga våkner han.. vi skal ut på reisefot snart og når vi er hjemme igjen er han 4 mnd og da skal vi gjøre et reelt forsøk på å få han til å sove i senga si/vår på kveldene.. uansett så synes jeg du skal gjøre det som du føler er riktig og nyt tiden :) vi samsover med han enda(han er 3,5 mnd) og jeg eeeeeelsker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...