Gå til innhold

Til hvilke alder kan vi bruke Ikea sin sprinkelseng, de er 120 cm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe Hensvik sprinkelseng, der kan man ta vekk ene siden. Noen som vet hvor lenge barnet kan bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke vanlig å bruke sprinkelseng til de klatrer ut selv eller ca 2år da?

Skrevet

Alle sprinkelsenger er vel 120 cm.

Gutten min er 2 år, og har god plass i sin enda. Han er heller ikke klar for stor seng enda, han ville ikke lagt seg til å sove så lenge han har fri vei ut av sengen. Vi har satt på ekstra sengekant slik at han ikke kommer seg over også.

Tror de fleste har grei plass i en sprinkelseng til de er ca 2,5 år.

Skrevet

De fleste bytter fra sprinkelseng til vanlig seng når barnet er mellom 2 og 3 år. Greit å bytte når de begynner å klatre over kanten. Eller når mor og far begynner å bli lei av å løfte mini oppi senga. Eller i god tid før en ny baby skal overta sprinkelsenga.

Men sprinkelsenga er ikke for kort når ungen er under 3 år. Barn er ikke 120 cm lange før de er fem år, men de sover ikke i sprinkelseng likevel. Det blir upraktisk.

Skrevet

Vi bytta rett før 2 år, etter at hun klatret og gikk rett på hodet..

Skrevet

120 er standarmål på sprinkelsenger. Gutten min er 2,5 og sover i sin enda! Og han er en lang og stor gutt. Har kjøpt bilsenge til han og greier men han vil heller ligge i sprinkelsengen:P. Så da får han lov til det;)

Jeg har en "troll" seng fra Barnashus til han og den har ganske høye kanter. Gutten min klatrer ikke ut av sengen selv faktisk..

Men jeg har Hensvik sengen til jenten min på 6 mnd og den er 5-6 cm kortere rundt kantene. Å det er jo kansje noe og tenke på! Visst du vil at han skal ligge der lengst mulig før han klarer og klatre/dette ut..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...