magica fra tryll Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hadde bare så lyst til å dele med dere gleden over endelig å ha hatt en fantastisk fødselsopplevelse. I en alder av 44 og med 4 mer eller mindre kompliserte fødsler bak meg. Jeg er så lykkelig og glad over at jeg faktisk valgte å prøve igjen, og ha tillit til at det ville gå seg til underveis. Når jeg i etter gode instruksjoner fra jordmor hadde pressa ut pluggen på 4,5 kg og 54 cm lang, måtte jeg bare le:) Følte meg heeelt overlykkelig:) Revnet så og si ingenting,-sydde 1 sting og har ikke vondt hverken foran eller bak;) Føler meg litt støl og mosa da, som om jeg skulle ha deltatt i O.L uten å trene-men det er kanskje alderen..hehe Lykke til videre med svangerskap og fødsel alle sammen!
Kristin43 Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Helt fantastisk og høre - misunner deg litt og både gleder meg og gruer meg til fødsel, men det er såpass lenge til ennå at jeg foreløpig tar det litt med ro. Uansett, ver dte veldig hyggelig og høre om din fine fødsel - Så gratulerer så mye med den lille. Lykke til videre i barselperioden:-)
Kristin43 Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Et lite spm bare, hvordan fikk du ordne meg egen privat jordmor?
magica fra tryll Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2011 Nå ble det ikke hun jeg hadde avtale med som var med,da. -Jeg var bare veldig fornøyd med hun vi fikk. Men hun jeg hadde avtale med traff jeg under en av mine tidligere fødsler(den som endte i ks), og så ringte jeg henne bare privat og spurte om hun var intressert ii å hjelpe oss. Hun ville gjerne det-skulle ikke ha betalt engang. Men avtalen måtte være sånn at det passet for henne når jeg gikk i fødsel. Det gjorde det da ikke siden hun var alene med barna sine og dette var på natta. Men jeg hadde skrevet et ønsker- og tanker- brev som jeg tror de leste og fant en som matchet helt perfekt faktisk. Jeg var ganske stressa på det kan du si, siden jeg hadde en traumatisk opplevelse med forrigemann...
Mammatil3? Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 SÅÅÅ KOSELIG lesning ))))))OG GRATULERER som nybakt mamma ..... Nå, må jeg innhente hormonene for ikke å flaue meg helt ut her jeg sitter sammen med familien ...kjenner tårene presser på ...!! Gratulerer så masse igjen (og igjen) Regner med at du koser deg max så det trenger jeg ikke minne deg på
67-modell Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Gratulerer så masse!! Godt å høre at alt er overstått og at alt står bra til. Har tenkt på deg så måtte innom og sjekke om det var noe nytt... Flott at du tilslutt fikk oppleve en god fødsel!!
enits40 Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Å, så flott å høre - gratulerer så masse!!! Klem
magica fra tryll Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2011 Tusen takk for deilige tilbakemeldinger! Vi koser oss med trilleturer og for ikke å snakke om en kropp som plutselig virker i normalt tempo...hehe
maria isabell Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 så flott! lurte på hvordan det hadde gått med deg:) veldig glad for å høre at alt gikk fint:)
Modesty Blaise Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Gratulerer til deg Magica. Så godt å høre at fødselen gikk så utrolig fint. Blir helt misunnelig her jeg sitter. Fast bestemt på KS neste gang siden min forige var komplisert og vond....hm... Kos deg med babyen og nyt at formen er så god. Du kan være stolt av deg selv nå.
magica fra tryll Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2011 Ja, jeg er kanskje litt rar på den måten, men når de på sykehuset spurte som en selvfølge at jeg skulle vel ta ks denne gangen pga forrige fødsel, kjente jeg at det ville jeg ihvertfall ikke om jeg ikke måtte... Så jeg har gjort litt motsatt jeg da, og kjempet for retten til å føde så normalt som mulig. Jeg visste jo innerst inne at jeg kunne føde, og at det som skjedde sist var pga dårlig jobb fra sykehuset.... Nå skal man jo aldri gi råd eller mene noe om hva andre skal gjøre. Men jeg vil gjerne dele at jeg har også opplevd et helt ukomplisert ks, men følte meg som en "sviske" etterpå. Synes man kommer seg så mye fortere etter en "normal" fødsel. Og opplevde selv at epidural var et mye bedre alternativ...og ihvertfall ga meg en flott fødsel! Lykke ti til dere som skal føde,-litt misunnelig på dere jeg da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå