gullfunn Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Det blir litt mye masing om hus og barnehager i disse Vestfoldbyene. Det er bare det at vi er så annige på å kjøpe hus, finne barnehage og slå oss ned. Uten å bosette oss totalt feil sted;)
♠️SparEss♠️ Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=26269880&sid=sid/2011/1/22/9/xz0071295686014702y
meg & to små vampyrer Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Har dere noen alternativ? Og hvordan vil dere bo? Enebolig, rekkehus osv? Gangavstand til by eller kjøreavstand?
♠️SparEss♠️ Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Gode barnehager i nærheten. Mange å velge i både privat, kommunal, naturbarnehage, små barnehager og store basebarnehager. Skolene i området er også bra. Husvik skole er en liten og trygg skole som går opp til ungdomsskolen. Da må man til Presterød ungdomsskole. Godt nabolag og nærmiljø.
gullfunn Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2011 Til januarsol Har vært å sett på det huset. Likte det, men vi er litt redd for høyspentmast som ligger i nærheten. Vi har sett på mange hus i forrige uke var vi på 15 visninger. Har ikke funnet THE house. Det er alltid noe. Men vi ser etter en stor enebolig eller tomannsbolig. Fordel med leilighet eller anneks, men ikke must. Pris fra 2,5 millioner til 7 millioner. Hvis vi skal strekke oss til 7 så må alle våre drømmer være tilfredstilt. P-rom bør være rundt 240m2 eller med mulighet til å utvide til større P-rom som uinredet kjeller osv.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Men du gullfunn; alle boligene ligger jo på finn. Hvor vil dere helst bo? Det er jo bare å legge inn kriteriene dine og søke, lete, gå på visning og evt vente til dere finner noe. Med de prisene dere kan godta vil jeg ikke tro det er noe problem å finne noe bra. Heldiggriser!
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Jeg ville først funnet ut av hvilken by jeg ville bodd i... Hvis du har vært på ørten visninger, og tråla finn.no, så er det vel ikke så mye vi får gjort Kan du ikke heller legge ut noen linker til hus du syns er aktuelle da, så kan du få tips og råd om miljø, skole, område osv osv?
A0rigas Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25148595&reference=2011/1/14/5/251/485/95_340125162.jpg http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=23625085 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=26418840&reference=2011/1/21/0/264/188/40_301133057.jpg
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Hallo, Jeg ville kjøpt huset vårt Kommer på FINN.no til uken. 2,8mill. Nytt i 2005. Ligger på Linnestad. 5km fra E-18, mot Revetal. Tar 10 minutter å kjøre til Tønsberg. 2 minutter til Revetal. To store bad, to stuer, fire soverom. Solen fra morgen til kveld:) Masse uteplass. 1mål tomt. På toppen av åsen m/fin utsikt. Kan gi deg link til uken:) Hilsen H.
gullfunn Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2011 Hei Problemet vårt er at vi ikke har funnet helt drømmen vår. Det er derfor vi er sånn i tvil. Hver gang vi har funnet et hus vi virkelig har likt har vi ikke fått det:( Noen ganger har det vært fordi vi ikke har våget å gå høyere i pris fordi vi har vært engstelige å tape for mye ved resalg hvis vi ikke skulle trives.) Vi tror vi liker veldig godt området rundt Hystadveien (gamle) Kathrineborgsgate, Virik, Framnes, Preståsen, Mokollen og Breidablikk i Sandefjord. I Tønsberg og Nøtterøys liker jeg Kaldnes, Teie, Nesbrygga, Solvang (Markveien har virkelig nydelige hus), Ringshaug. Men kom gjerne med innspill. Av de tre husene du har linket til likte jeg best den ved Preståsen:) Jeg er veldig glad i gamle hus for tiden:) Jeg er veldig glad i
A0rigas Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Kan ikke si noe om tønsberg da jeg er lite kjent. I Sandefjord kunne jeg ikke tenkt meg å bo rundt Hystadveien, Kathrineborg eller det området der, men dette trenger du på ingen måte å tenke over for jeg har ingen argumenter i det hele tatt for hvorfor, er bare en "feeling" jeg får av de områdene. Virik er et område jeg liker godt. Jeg personlig ville nok ikke vurdert Framnes, men heller kikket litt lenger ut på vesterøya. Masse fine hus, vet ikke om noen av dem er til salgs da. Nærme sjøen og fine strender på vesterøya. Godt inntrykk av både Vesterøya og Virik skole. Preståsen har fine turområder og er jo veldig sentralt. Mye fine hus også. Det som trekker ned her er at jeg tror dette området hører til byskolen skolekrets (uten at jeg er helt sikker). Og det er ikke en skole jeg ville sendt mine barn på. Breidablikk, Mokollen og Mosserød er alle fine og barnevennlige områder. Lykke til med huskjøp Håper dere finner et område og et hus dere trives med
meg & to små vampyrer Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 Nei, men sånt tar vel tid og man må jo bare kikke til man finner noe ok. Du finner jo det samme i de områdene som oss:) Enig i at markveien i solvang er veldig ok. Liker solvang generelt jeg da, selv om dere sikkert syns noen områder der ikke er fullt så bra. Kaldnes er ok, men langt å gå til barneskoler... Teie er Nøtterøy kommune, men veldig fint. Ringshaug er det mange som trives på, men personlig liker jeg ikke området.
gullfunn Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 23. januar 2011 Til Dolly beklager at jeg glemte å svare forrige gang. Vi synes det blir litt feil vei ellers ville jeg gjerne sett på boligen din takker alle sammen for engasjementet. Vi gleder sånn til å flytte til Vestfold. Håper bare vi finner drømmeplassen har så lite lyst å vente så mye lenger.
Harmonica Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Gullfunn, hvor blir det av deg? Har dere kjøpt hus?? Vi ser jo også etter hus i samme områder som deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå