Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Her våkner snuppa stort sett alltid ca 40 min etter hu sovna på dagtid. Det er vanskelig å få hu til å sove videre, jeg dytter smukk og rugger litt. hun er ikke vant til å rugges til søvn så tenker kanskje at dette kun virker stimulerende? veit ikke jeg...det ender jo da med mange små dupper i løpet av dagen selvfølgelig når hun holder på sånn. tar henne ofte opp etter 10-15 min prøving med å få hu til å sovne igjen.....burde jeg prøve lenger?? Tips ??
LilleElise Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Har ikke så veldig mange tips desverre da vi sliter med det samme. Men igår sov lillemor ute i vogna og våknet som vanlig etter 40 min. Da gikk jeg ut og rugget på vogna og etter ca 5 min sovnet hun igjen og sov en time til. Skal prøve det samme idag. Har ellers hørt at det skal hjelpe å holde de lenger våken mellom hver dupp, la de sove et sted det er mørkt og kjølig, "halvveis" vekke de etter 20 min (altså ta litt borti de så de skvetter, men ikke våkner). Mange tips, men tror det bare er noe som må gå seg til. Det får jeg høre da jeg har prøvd alt. Men hun har faktisk sovet ca 1,5 t på den miderste luren sin nå av og på en uke. Hun er forresten 7 mnd, og har vært sånn helt siden fødsel. Kan telle på en hånd de gangene hun har sovet mer enn en time om gangen, ganske slitsomt for man får ikke gjort noenting
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Jeg har det samme problemet, og har et lite tips til deg. Dette ble diskutert for ca. 1 mnd siden her inne... Det har desverre ikke funka så bra på min baby, men vet det funka for mange! Dersom du "småvekker" babyen etter rundt 20-25 min. (stryker henne/han over kinnet, snur han /henne i senga eller lignende), så kan det virke som om noen babyer "nullstiller" denne soveklokka noen er utstyrt med;) Det funka som sagt ikke på mi jente.. Det som derimot fungerer med henne er å trille henne i vogna etter hun har sovet i 30 min (hun sover alltid i vogna si på dagtid, nekter å sove i senga si da). Da sover hun gjerne i 2 timer til sammen. Dette funker bare midt på dagen, ca. i 13-tiden... De andre to lurene nekter hun å sove i mer enn 30 min. Har også nettopp begynt å bruker babycall med godnatt-musikk, som fungere fint som innsovningsstimuli:) lykke til!
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Oi, så nettopp at du hadde fått dette tipset fra før;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå