Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt, hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jeg er enig med minimuz :)

Hadde seteleie og var sjeleglad for at jeg fikk innvilget ks. Følte aldri at jeg ikke var god nok eller at det var noe som manglet. Nå var jeg førstegangs, men synes planlagt ks var like magisk som jeg kan se for meg at en fødsel kan være.

Var oppe og gikk såvidt samme kvelden, men hadde ganske store smerter i magen (som jeg senere fikk vite var en liten, men ufarlig blødning) så det tok noen dager før jeg kunne gå lenger enn noen meter om gangen uten å stanse krokbøyd. Utover det har jeg ikke hatt noen problemer, smerter eller plager, og er strålende fornøyd :) Nå er det snart tre uker siden snittet og jeg hadde ikke nølt med å gjøre det igjen.

Hva man ønsker og hvorfor synes jeg skal få være vår egen sak, men uansett forløsningsmetode må vi ikke glemme premien for alt vi går igjennom; våre herlige, fantastiske barn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt både vaginalfødsel og et hastesnitt. Etter den vaginale som var lang og drøy (start og stopp i en uke) men var jeg i god form etterpå da jeg endelig ble ferdig. Det var det samme med nestemann, men havnet med hastesnitt. Etter det var jeg dårlig i 10 uker etterpå. Infeksjon på infeksjon, smerter, puss, feber, sår som ikke ville gro. Helt jævlig. Vi gjorde alt vi kunne hygienisk for å unngå det selvfølgelig, men dette var virkelig ute av kontroll og helt forferdelig. Penicillin, antibiotika osv som gjorde at jeg ikke kunne amme, pumpet og tømte ut i 6 uker siden han ikke kunne få melken med så mye medisiner i. Melka forsvant av hele greiene.. Greit å vite de eventuelle negative sidene også...? hehe.. for ikke å snakke om HENGET som har blitt over arret! Djiiiises.. plastisk kirurgi takk!

Når det skal sies så blir det sikkert ks hvis jeg skal ha flere barn pga bekkenproblemer hos meg, å jeg er ikke bortskremt fra ks. Men for all del, min erfaring er at det er vaginal som er best selv om det også er jævlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...