Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Min 2 åring synes ikke barne-tv`n er noe morsom fortiden. Heller ikke fantorangen, eller barne-tv`n som går på morgenen. Jeg må nesten si meg enig. Syns det går mye dårlig barne-tv. Timmy tid var en favoritt, og peppa gris, men nå går ikke det lengre. Vi får vel heller leie litt filmer på biblioteket, og se noen av dvd-ene vi har her hjemme når det er tid for barne-tv. Hvor mye ser forresten deres barn på tv? Varierer her. Ofte mellom 30 min og en time. Noen dager mindre, andre dager litt mer. Da er det isåfall litt tid på morgenen, og litt på ettermiddageb/kvelden.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Gutten min er snart 4 år da....men han liker barnetv i ca 15min. Vi har mange bra kanaler og denne racerbilen "Rorri" eller hva han heter er en favoritt. Han vil gjerne se Postman Pat også, men det finner jeg ikke. Noen ganger hører jeg han skrattler....da ser han "Svampebob". Barnetv er veldig dårlig ja. Blir like skuffet hver lørdag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Her har det blitt en del Peppa Pig på youtube, men nå ser det ut som om mange av videoene er slettet dessverre.. Synd, for det er 2-åringens stoore favoritt! Men vi har kjøpt en stor samleboks med Muldvarpen på DVD til henne til jul (99 kr på platekomp.), og den er også ganske så populær- gode gamle Muldvarpen som jeg husker at jeg selv så på som liten=) Ellers kan jeg tipse om kanalen Boomerang kl 07 og 17.15- da er det en hel time med masse Thomas-toget, Pingu og Byggmester Bob; veldig småbarnsvennlig og poppis her i heimen ihvertfall! Hun ser vel ca en halvtime- time med barneTV om dagen, enten på PCen eller TVen.
thessi og lillemor Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Jenta mi på 2 1/2 synes barne-tv er ganske kjedelig. Hun er ikke så glad i tegnefilmer og sånt, MEN hun elsker Emil og Pippi etc. Så her går det mest i div Astrid Lindgren dvd'er. Jeg synes i grunnen at de filmene er veldig koselige selv så det er helt greit:-)
Gjest Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Guten min er generelt glad i å sjå på tv, og som regel er det ikkje så nøye kva det er som går (kan fint sitte å sjå skiskyting med bestefaren f.eks). Men eg likar ikkje at han ser så mykje på tv. I grunnen lite han ser (kun når andre ser på tv, og då går det jo i sporten o.l.). Det går ein del i film i periodar, i det siste er det mummi som er den store slageren;) Men når det blir betre å bevege seg ute (er såpeglatt eller ruskeveir her for tida), så håpar eg på å kunne avløyse tv-tittinga med uteaktivitet. Nrksuper lag eg ikkje ungen min sjå på. Før jul (slutten av nov. - des.) såg han på Timmy Tid før kveldsmaten. Ellers ikkje den kanalen. Synest det er så mykje ræl der.
mammatetogansketette:)) Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Før jul likte han godt fantorangen og filmene der. Når barnetimen startet fant han på andre ting å gjøre. Men kunne ofte se litt igjen når den spørrekonkuranse-greia starter, etter barnetv!! Nå etter jul ble han skuffet da alt var nytt, måtte liksom venne seg til de nye figurene.. men liker ikke den elefanten som er først, så setter på tv litt senere. Men han kan gjerne finne på noe annet underveis... så er mindre interessert ja. dårlige greier syns han visst:) Ser skjeldent tv på morgen eller ellers om dagen, så det blir rundt halvtimen, max en time hver kveld. På nett er det colargol, og div. musikk han vil se!
herola Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Barne TV på nrk er nok både etter min og 2 åringens mening lite morsomt for tiden...Det eneste som faller VELDIG i smak er Dora på tirsdager ;-) så det blir heller DVD her.
AlmaN Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Han liker barne-tv veldig godt, også andre programmer. I jula så han masse på tv, men jeg syns han ble veldig fort "tv-slave", spurte etter barne-tv hele tiden. Siste ukene har vi ikke hatt på barne tv i det hele tatt, og han spør ikke om det heller. Ser vel omtrent ingenting på tv nå for tida, 2 åringen vår. Jeg syns det er bedre å bruke tida etter barnehage på å spise lenge middag sammen, lese bok og synge, evt. at han leker for seg selv eller sammen med en voksen, kanskje gå ut en stund, i alle fall i den varmere årstiden. Vi har så mye å finne på hjemme at tida går veldig fort fra han kommer hjem fra barnehagen til legging. Klart han skal få se noe barne tv gjennom oppveksten, men vi voksne syns det er mye kjedelig som går. Det beste hadde vært om han kunne se noe som vi også liker. Men vi ser lite på tv selv også, slår ikke på tv-en hver dag, mest i helga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå