Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som alle her med to-åringer vet, er de ikke alltid like lett på hånda når de nærmer seg andre. Nå som jeg er gravid på nytt, prøver jeg så godt jeg kan, å beskytte magen litt ekstra, siden to-åringen også krever sitt ;) Men uansett, kommer det endel slag, kraftige dytt fra albuer/knær, og småtaklinger.

Er det virkelig farlig om dette skjer noen ganger, eller er det greit så lenge man kjenner liv etterpå, og ikke blør?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142816205-hardhendt-2-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen ligge nok ganske godt beskyttet inni magen. Klart en skal ungå harde slag ol., men litt lek fra en 2-åring burde jo ikke være noe problem. Om du kjenner det er ubehagelig skal du slutte, men tror det skal mye til før det er noen fare :)

(men nå er ikke jeg noen ekspert altså, bare tenker logisk)

Jeg kjenner til problemet ditt, hehe.

Har fått en del albuer og føtter i magen allerede.Men nå er jeg foreløpig bare 16 uker, og livmoren har jo ikke kommet så langt opp enda.

Jeg tar det helt med ro. Babyen er jo omgitt av mange naturlige støtfangere og tåler det meste. Vil tro at jeg etterhvert som magen vokser kommer til å beskytte magen for de verste dultene fra småen. Men er jo ikke alltid man rekker å ta seg for.

Jeg tror det går helt fint, jeg:)

Har selv ei jente på snart 3 år og har ble det tidligere en det hender og føtter som kom med stor fart mot magen. Er jo en ting at det ikke er sikker at det er skadelig for babyen, men det er jo ubehagelig for mor uansett.

Så jeg har satt meg ned med jenta her i huset og fortalt at for hver gang det kommer slag eller spark mot mammas mage får babyen og mamma vondt. Hun er veldig obs på at vi må være forsiktig med babyen i magen så etter den samtalen er hun i alle fall blitt mere forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...