Gjest Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Oppvaskmaskinen vår er kanskje 6 mnd gammel. Ikke den dyreste modellen, men greit. Hvorfor er alt klissvått når jeg tar ut av oppvaskmaskinen, selv om den har stått i en dag.. er det ikke tørkeprogram... er det noe jeg må gjøre, for synes ikke det er like vått hver gang... *blond*
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Du må selvsagt åpne den når den er ferdig, ellers blir det jo ikke tørt. De siste minuttene varmes i hvert fall vår oppvaskmaskin opp, etter at vannet først er blitt pumpet ut.
Babyønske �� Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Bruker du tabletter eller pulver? Om du bruker pulver må du bruke glansemiddel i tillegg.
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Ja pleier alltid å åpne den når den er ferdig.. men synes ofte det er litt vel vått fordet.... Mulig døren var igjen nå....hmmmm
¨¨¨~~~¨^^^**\\\\\]]][[[### Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Tja. Vi brukte glansmiddel det første året, men de siste 4 har vi kuttet det ut. Merket ingen forandring etter det, og i hvert fall ikke slik at det dermed tørker saktere.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 I en leilighet jeg leide med helt ny oppvaskmaskin ble det aldri tørt :S Det hjalp ikke om jeg åpnet døren eller ei, var alltid vått uansett hvor lenge det hadde stått... Det var nok sikkert en ganske billig en... Om denne tidligere har vært god, så ville jeg ringt leverandøren og hørt med de!
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Vi bruker tablett. Var ikke første valget mitt denne, men den gamle ble ødelagt på ett dårlig tidspunkt økonomisk. Så har sikkert litt med det å gjøre.
Underveis --> Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Prøv glansemiddel. Vi hadde samme problem i vår. Vannet skal kondensere på veggene i maskinen og renne ned i bunnen. Det gjør den ikke skikkelig dersom man ikke bruker glansemiddel.
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Da skal vi prøve det. :-) Takk for svar. :-)
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Kanskje du må aktivere tørkeprogram? Lese bruksanvisningen?
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Har en veldig teknisk mann, som har vært gjennom bruksanvisningen, så tror ikke det er problemet. Men det skader jo ikke å sjekke engang til.
3snuppeliner Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Hvis du har på kortprogram vil det bli vått... hvis vi derimot kjører på vanlig program blir oppvasken tørr=,-)
NiT&miniputt Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Som noen har nevnt tidligere så skal du IKKE åpne døren når maskinen piper for at den er ferdig. Nyere oppvaskmaskiner bruker varmen fra oppvasken til å tørke koppene etter vasken er ferdig. La den stå igjen en god stund etterpå. Kortprogram tørker ikke. Glansemiddel hjelper tørkingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå