Gå til innhold

Er det noen her som sparer i Odin eller andre Aksjefond til barna sine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Vi sparer i fond hver mnd, både til datteren vår og til oss selv. Barnetrygden settes inn til henne. Jeg har et fast trekk på 500 kr pr mnd og mannen min på 700 kr pr mnd, og dette er en del av vår pensjonssparing. Husker ikke helt alle fondene vi har, men sparer ihvertfall i Skagen og Dnb nor.

Ja sparer både til oss selv og til barna. Er jo viktig å tenke på at dette er en langsiktig sparing slik at det jo er liten risiko i forbindelse med sparingen. Kan evt ta ut pengene å overføre dem til bankkonto et par år før de er myndige hvis man er redd for å "miste" avkastningen.

Mange får panikk når man får slike fall som har vært de siste åra, men da er det viktig å fortsette å spare(evt spare mer hvis man har råd til det), det er da man kan kjøpe billig og få en unik avkastning !! :o)

Annonse

Gjest happy mom:)

Ja, vi har hatt møte i banken.

Skal spare 1000 kr i måneden, 500 kr for hvert barn.

Langsiktig...kanskje 10-15 år...

Men jeg er ikke den som har is i magen så må nok holde meg borte fra kontoen hvis alt faller..:)

Men i følge banken taper man mer på å ha sparekonto...ikke at jeg er helt inni dette her da men....

Ja man taper jo avkastning på å ha de i banken (så lenge dere ikke får kalde føtter å tar de ut med tap da, men da er ikke fondssparing det riktige for dere)

Jeg sparer i Odin Norge til barna da dette er et fond som svinger mye, dvs kan gi høy avkastning. Elles mange som velger Odin Norden som er et litt mindre risikofylt fond (har det også på meg selv sammen med norge). Er det gjennom Sparebank 1?

Gjest happy mom:)

Vi sparer i Odin Norge og Odin Global tror jeg det var...500 i hver ..nettopp begynt med dette da.

Jepp, gjennom sparebank 1..hadde møte i banken, og bestemte oss for å spare 1000kr i mnd i aksjefond..langsiktig.

Så vi skal ikke ta ut pengene før minst 5år..hvis jeg klarer å la ver da, hehe..har ikke alltid så is i magen:)

Hvor mye sparer du? Har du spart lenge, tjent på det??

Sparer 1200 i måneden. Har spart opp og tatt ut. Er ikke sikker på hvilken avkastning vi har hatt, for det er ikke så lenge siden vi tok ut nesten hele sparebeløpet på oss de voksne i forbindelse med bilkjøp. Men MYE bedre enn bankrenten i hvertfall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...