mammatetogansketette:)) Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Ser at ei her inne ble anbefalt acta graco duologic 2. Ser super ut den da, men.. litt dyr? Lurer på om det er flere gode alternativer, gutten vår har acta graco ettelerannet men den må man jo kunne sitte i, forstår det slik at alle typer som kan brukes til fire år må man sitte i? Er duologic 2 eneste alternativ når babysetet er for lite så tidlig om man ønsker et hun kan bruke ut bilstoltiden? Takknemlig for tips
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Finnes jo flere kombiseter. Eks; BeSafe Izi Combi Akta Graco Cosmic Comfort S (denne har knotten og vi er kjempe fornøyd) Maxi Cosi Mobi Alle er bakovervendt, men kan snus når barnet bikker 9kg. Kan også brukes bakovervendt hele perioden det brukes. Cosmic'en syns jeg er super, for er veldig god hodestøtte så han ikke henger med hodet når han sover!
newone Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Husk at barnet ikke skal ha boble dress og store jakker på i bilstolen selv om vinteren. Ha heller pledd eller dyne rundt etter du har festa henne Eller så vil jeg også ambefale besafe sin combi som kan brukes fra 0 kg.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Beklager, Maxi cosi mobi er selvfølgelig et rent bakovervent sete og kan ikke brukes forover.
mammatetogansketette:)) Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2011 Takker for innlegg, du lykkelige og newone:) Newone: Nei, jeg kler ikke på henne mye klær- kun en tynn strikka ulldress, noe annet får vi ikke plass til uansett!! Du skjønner, hun er skikkelig bredskuldret denne lille dama vår, så trenger tøyelige bodyer for å si det slik... kjøpte klær til henne nå etter jul, må opp i str. ett år for å være sikker på at de ikke blir for smale... Du lykkelige ettererannet: Det er den comfort s vi har til førstemann, tok det i bruk da han var ca 10-11 mnd, men ser overhodet ikke for meg at hun kan sitte i den ennå? Er fornøyd med den vi også da, (men har ikke andre å sammenligne med, så blir vanskelig..), men må (bør) man ikke kunne sitte selv for å sitte i det setet? Vi kjører endel 2-3 timers turer, og ser for meg at hun ville bli skikkelig sliten av å sitte der... eller tar jeg helt feil?? Jenta vår er nesten 2 mnd premature (til tross for str.. , så kan regne med at hun vil komme til å sitte sjøl litt senere enn andre...
millie+2klumper Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Du kan ikke sfifte til neste setet når baby er bare 7 mnd. Har litt vanskelig for å tro at hun er for stor for acta graco sitt baby sete? vi har det og det er jo stort! Får vel ikke større baby sete enn det?
millie+2klumper Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 oki..leste visst litt feil? hvilket sete har dere til henne?
millie+2klumper Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 hehe. Da har jeg lest om acta graco duologic. det har jeg ike hørt om før. Så jo supert ut da! Må jo være et bra alternativ til dere isåfall da? Er jo ikke så dyrt når du kan bruke det så lenge da? Både babystol og junior stol i ett jo:)
newone Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Oj, ja da skjønner jeg det kan bli trangt. Jeg ville sett litt rundt og prøvd forskjellige bilstoler på babyshop, barnas hus eller lignende så ser du åssen sete hun sitter godt i og som du kan ha en stund framover. Og hos de fleste får du prøvd sete i bilen så ser du om det er plass til det også. Jeg fant ut at det ikke var plass til det nye bilsete jeg ville ha til jenta mi så driver og titter rundt etter ny bilstol.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 kan egentlig ikke forstå at baby setet skal være for lite allerede jenta mi på 1år veier 12kg er RUND så det holder men sitter fortsatt bra i babysetet. kan bruke det enda en stund til...... Å forresten så er det bra at dem sitter litt trangt enn at de sitter i et altfor stort sete, etter som jeg leste en eller anna plass. så lenge hun ikke har hode langt over kanten (mener at det er så lenge ørene ikke stikker ov er kanten) eller at du ikke får selene rundt henne så ser jeg ingen grunn til å bytte sete enda. Men om du vil bytte hadde jeg gått for britax multi tech
lilywhite Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Hei Jenta vår har akkurat blitt 7 mnd og er blitt for stor for sin acta graco bilstol. Er nesten umulig å få igjen sælene. Vi har kjøpt besafe izi combi. Synes hun sitter veldig oppreist i denne, men føler ikke at vi har så mye valg. Hun sitter selv på gulvet, men klarer ikke å sette seg opp selv. Jeg har også tenkt på hvordan det blir med lange bilturer, men hun vil være ca 8 mnd neste gang vi skal på det
millie+2klumper Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 For stor for acta graco sin bilstol? Hvordan er detmulig??? hvor stor er disse kjempe babyene på 7 mnd?
Evigheten Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Min er 4,5 mnd og er tydeligvis for LANG for akta graco-setet. Lurer på om det er en mekanisme som vi ikke har funnet ut av enda? Det står jo 0-13 kg, og da tenkte vi at det ville vare ett år... Beltet er på øverste hakket, og hodet hennes når den øverste kanten der det begynner å skrå. Ingen problem å lukke beltet da, så hadde det ikke vært for lengden hadde det funka lenge. Hva gjør vi feeeeil? Tenkte å bytte til ett av de andre akta gracoene, siden de fleste vi kjenner har anbefalt disse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå