Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg endelig blitt enig med legen min om at jeg skal prøve lap... men har noen spm ang det som jeg håper noen kan svare på;)

1.. Må man bli sykemeldt fra jobb før og etter inngrepet?

2.. Er det vondt?

3.. Er det gratis?

4.. Må man ta noen prøver før inngrepet?

5.. Må man være på sykehuset noen dager?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥venter på storken♥
Skrevet

Hei. Jeg var inne til lap forrige onsdag. Så bør kunne svare ;)

1. Jeg ble sykemeldt i 3 dager etter inngrepet.

2. Det er litt vondt 1. dagen. Men så merker du stor forskjell fra dag til dag. Men det går helt fint :)

3. Jeg var inne mer enn 5 timer, så jeg betale ingenting. Hvis ikke er det en egenandel på ca 300kr

4. Nei

5. Nei, ikke så lenge alt er bra :)

Skrevet

Hei! Takker for svar! :)

Har du fått mensen etter inngrepet da? Hvis mensen ikke kommer av seg selv hos meg etter lap, skulle jeg vist ta primolut og så begynne med pergotime... Er det slik at de brenner alle cystene??

Var det lang ventetid fra du søkte om lap til du fikk time da?? Ble vist noen flere spørsmål også.. :-D

Skrevet

Hei. Var inne til lap i begynnelsen på desember.

1. Jeg var sykemeldt fra arbeid i to uker, men er egentlig ikke vanlig å være sykemeldt så lenge, har litt med arb.plassen min å gjøre.

2. Jeg syns det var veldig vondt første og andre dagen, de bruker gass for å blås opp magen din for å komme skikkelig til med instrumenter, dette var veldig ubehagelig etterpå, men merket stor bedring fra dag til dag:)

3. Jeg betalte en egenandel på ca 250kr.

4. Reise hjem fra sykehuset med en gang jeg våknet av narkosen.

Jeg fikk mensen en måned etter lap'en..:)

Skrevet

Det er 9 dager siden inngrepet. Så vet ikke enda :)

Hvis jeg ikke blir gravid innen 4 mnd skal jeg begynne på pergo. Men hvis jeg ikke får syklus den neste mnd, så vil jeg til gyn igjen for å sjekke.

Det tok 3 mnd ca.

Skrevet

JEg svarer på de siste spørsmålene dine også jeg:)

Ja, de brenner cystene, men du ligger antageligvis i full narkose, så du merker ingenting:) Jeg måtte vente 4 mnd før jeg fikk komme inn til laporskopi, antageligvis kommer mensen etter lap'en, de første dagene vli du få noe blødninger, så kommer mensen etterpå.. Sannsyligvis blir du også mer fruktbar:) de pleier å sende fargestfoffer gjennom livmoren for å sjekke om den har "frie veier"... å da er det jo bare å vente på at sædsellene skal svømme seg inn:)

Skrevet

Noe helt annet... Men hvis du kopierer hjertet fra nicket mitt. Og limer det inn i ditt nick. Så får du også hjerte :)

Skrevet

Takk så mye for hjertet ♥ det ble myye finere ♥ :-D hehe

Ja vi får en spennende tid framover vi nå... Krysser fingra for oss!!!! ;)

Men det må jeg si at det er en ting som jeg synes er veldig rart, og det er at det var jeg som kom med forslaget om lap til legen min... det er jo som regel legen som skal vite og anbefale slikt....

Vi hadde egentlig bestemt oss for å prøve prøverør, men så leste jeg om laparaskopi her om dagen, og syntes d virka interessant å prøve, så da nevnte jeg det til legen min.... Hmm jaja.... :-S

Skrevet

Jeg tror ikke fastleger kan så mye om pcos. Det kan hvertfall IKKE min!! Jeg gikk til privat gyn. Men lap bør visst tas før ivf uansett. For det øker sjangsene :) Og hvorfor gå gjennom ivf om lap virker? :)

Skrevet

Ja det er sant... får så inderlig håpe på at lap virker da, og at vi slipper ivf, det koster jo en del penger da så... må si at jeg er kjempespent!! Håper jeg får time snart...

Må en være fastende den dagen man skal inn til lap eller??

Skrevet

Ja, det gjør det... :/

Jeg skulle være der kl 08:00. Og fikk ikke drikke fra 2 timer før. Stod opp litt før 06:00 og drakk litt ;)

Klyx 240 ml (!!!) Måtte tas kvelden før. Og etter det spiste jeg ikke. Kaffe, kullsyre, mat, tyggis osv fra 6 timer før. Men det får du veldig god informasjon om :) Alt du trenger å vite, står i et brev du vil få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...