Gå til innhold

TRENINGMAMMAER, se hit!! :)

Anbefalte innlegg

Dere som har peiling på trening:

Jeg lurer litt på om måten jeg trener er riktig. Er ute etter å bygge en sunn kropp :)

mandager trener jeg 1t spinning og 1t styrke

tirsdager har jeg fri

onsdager trener jeg spinning 1t

torsdager trener jeg step i 1t

varierer om jeg trener fredager men, gjør jeg det så er det spinning på programmet.

Så hva synes dere om dette? Er det noe dere ville byttet ut ?

Og burde jeg drikke proteinpulver etter styrke og step timer ? Jeg er ikke overvektig men er ute etter å bygge muskler.

Takk for svar :))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142814148-treningmammaer-se-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg syntes du skal få inn noe mer styrke på planen din om målet er å bygge muskler. Ellers er det supert at du kombinerer både styrke og kondisjon.

I forhold til proteinpulver er ikke dette nødvendig å ta ekstra om du har ellers et variert kosthold. Men fordelen med proteinpulver er at man får i seg en relativt konsentrerte mengde protein uten å lage et helt måltid. I tillegg kan proteinshaken gi rask energitilførsel direkte etter trening.

Selv spiser jeg proteinbarer fordi det er godt :P

Ammer du i tillegg bør du være obs på dette:

Man bør alltid være forsiktig med hva man får i seg når man ammer da det meste går over i morsmelken. Jeg vil nok derfor vurdert å vente med proteintilskudd til etter jeg at jeg var ferdig med å amme helt.

Dette fordi mange proteintilskudd er tilsatt blant annet CLA (conjugated linoleic acid), en fettsyre som ikke anbefales under amming.

Bestemmer man seg allikevel for å ta protein tilskudd bør man lese nøye på pakken for å se hva slags ingredisenser som er i. CLA reduserer nemlig fettet i morsmelken som igjen kan gå utover barnets ernæringsstatus.

Ammer man og trener mye så har kroppen et økt behov for protein. Proteinbehovet for en person som trener mye utholdenhet ligger på 1,2-1,6gram/kg/dag, mens de som trener mye styrke har behov for 1,5-1,8g/kg.

For å oppnå dette vil det beste være å øke proteinet i kosten hvor du sprer inntaket utover dagen.

hei, hi her :))) ammer ikke, ungen er over 1 år så nå har jeg mr overskudd til trening og en aktiv livstil for familien og meg :))

ja, jeg burde nok legge inn en styrke økt til! problemet er bare at jeg blir så støl dagen derpå at jeg faktisk har vannskeligheter med å gå, samma hvor mye jeg strekker ut. kanskje proteinpulveret hjelper til på restutisjonen ?

ellers så takker jeg for svarene jeg har fått! :))

Hei igjen :)

Jeg er anonym 1.

I forhold til å tøye ut etter en styrkeøkt anbefales ikke dette. Grunnen til dette er at under økta vil du rive og slite i muskulaturen sin og lage skade i fibrene inne i muskelen. Tøyer du på dette vil du forlenge restitusjonsfasen din og det vil ta lenger tid før evt stølhet går over.

Det beste du gjør etter en hard styrkeøkt er å løpe noen minutter slik at du får i gang blodsikulasjonen og får bort disse avfallstoffene som har hopet seg opp.

Spis noen raske karbohydrater etter trening (banan, litago med jsokolade)- det vil også få fart på restitusjonen din :)

Lykke til

Du må trene mye mer styrke, og helst med ordentlige vekter, ikke saltimer.

Tøying hjelper ikke på stølhet, men om du trener oftere og mer regelmessig vil det antagelig minke når kroppen er mer vant. En vurdering av kostholdet ditt, vitaminer og mineraler er heller ikke dumt, og drikk mye vann, alt det kan hjelpe til å få ut slaggstoffene raskere. Kreatin hjelper også på restitusjonen, men det er veldig viktig at man tar det helt etter oppskrifta, til rett tid, med rett kost m.m, så det synes jeg mest er for viderekommende.(ellers kaster du bare pengene ut av vindu)

Proteinpulver er greit, men sørg i tillegg til å få i deg ordentlig med protein gjennom vanlig mat også, en proteinshake alene gjør ikke underverker. Rett etter trening er uansett raske karbohydrater viktigst, slik hun over her sier.

Annonse

hi her igjen! på saltimene trener vi med vektstenger osv da? går ikke det for det samme? driver med markløft, utfall osv.. trener bryst armer mage og bein.

jeg spiser normalt drikker generelt mye vann ila dagen. Så proteinshakes er for de som trener opp til et profft nivå? vil de ikke fungere hos meg med normalt kosthold?

takk for svar :))

Til en viss grad, men det er så lette vekter og så begrensede øvelser i sal.

Proteintilskudd er for alle, amatører og vanlige dødelige, men det er ikke nok, man må spise protein i form av vanlig mat også, først og fremst:-)

Uansett, det viktigste er å bevege seg, sånn for helsas skyld, med hardere styrketrening må til for å forme kroppen skikkelig, slik jeg tror du ønsker. Finnes mange fitnessblogger der ute, ta en titt på noen av de for litt tips og triks:-)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...