*Rutletutt* Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Dårlig start på dagen...klarte å knuse platetoppen på vår ganske så nye, dyre komfyr:-((((( Komfyren virker ellers, er kun toppen som er knust på ene siden. Surt som f... å måtte kjøpe helt ny komfyr....noen som aner om det er mulig å kun bytte platetoppen? Er en ASKO hvis det har noe å si...
NiT&miniputt Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Det går an å bytte glasset på en platetopp, billigere enn å kjøpe ny. Ring hvitevareservice der du bor, eller spør der du kjøpte komfyren om de kan hjelpe med å innhente pris på bytte av glass. Det er som regel billigere, men kommer litt an på leverandør også
*Rutletutt* Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2011 Takk for oppmuntrende svar. Skal høre med Expert, hvor vi kjøpte komfyren. Får bare håpe det ikke koster nesten like mye som en ny komfyr...;-/
It's all about me Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Dæven. Nå blir jeg selvfølgelig nysgjerrig på hva som skal til for å knuse en platetopp....?
*Rutletutt* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2011 He, he - det kan du gjerne spørre om Frokostquiz...vi har noen toskete hyller over kjøkkenviften som ikke er festet fast, de bare ligger løse - så de vipper lett og faller ned dersom det står noe litt for lagt ut på kanten. var bettopp det som skjedde på fredag. En tung saltkvern falt ned når hyllen vippet (etter at jeg hadde satt salt-og peppekvernen på plass etter jeg hadde vasket oppå der) og falt da på platetoppen og denne knuste...trodde ikke det var mulig engang, jeg! Hyllen har falt ned før, men ikke med noe som har truffet platetoppen. Den hyllen er ikke i bruk mer nå, for å si det sånn;-/ Ringte Husholdningsservice for å høre pris, og det første han sa da jeg sa hva som hadde skjedd var ; "oj, det er dyrt", så det var jo artig... Bare platen kommer på 3.600,- så kommer jo arbeid og kjøring i tillegg. Han mente en ny komfyr var omtrent samme pris:-( Lite kjipt når komfyren er rundt et halvt år og ellers funker (sprekken/hullet er helt på siden, så går an å bruke platene, bortsett fra den nærmest sprekken), men spørs hvor lenge det holder før hele greien sprekker opp mer. Ingen som tilfeldigvis har en platetopp til overs, som passer en Asko-komfyr? ;-)
kroi Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Vi endte opp med ny komfyr da gubben slapp ned kanelglasset fordi det var like dyrt å reparere som å kjøpe ny. Men innboforsikringa dekket hele skaden, så det kostet oss ikke ei krone. (Vi har lo-favør begge to og er derfor fritatt for egenandel). Egenandelen er uansett billigere enn å kjøpe ny komfyr selv.
NiT&miniputt Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Oi, det var dyrt. Aldri opplevd at det har kostet så mye før. Nå var det med andre leverandører da. Arbeidet bør ikke koste all verden. Har aldri hørt at det har blitt over 2500,- før... Sjekk innboforsikringen din, som tidligere anbefalt. Vår dekker også slike skader!
*Rutletutt* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2011 Ja, vi får se om ikke innbo-forsikringen dekker det.
It's all about me Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Jøss, trodde disse platene var nærmest uknuselige jeg. Vi har planer om å lage hyller på samme sted som jeg tolker det at dere har det. Kanskje lurt å la være da..... Men så mye som vi har igjen å gjøre i huset så hadde de nok aldri kommet opp uansett, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå