Gå til innhold

Hjertefrekvens gutt VS. jente - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Legen min sa at hjertelyden er raskere jo tidligere man er i svangerskapet.

Jeg er i min 16. uke og lille babyen i magen hadde en hjertelyden på 165.

Har hørt flere si at jenter ofte ligger på høyere hjertelyden enn gutter???

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Fortsetter under...

Det er nok en myte det med høyere hjertelyd på jente enn på gutt.

Gutten min lå på 150 og over helt til termin, da var den under 140. Nå venter jeg jente, og hjertelyden har ikke vært målt til høyere enn 130 enda.

Jeg tror det ligger noe i dette med hjertelyden. De sier at jentene ligger litt høyere ja. Jeg var hos jordmor i dag og hun sa "det er jentelyd her ja, det pleier vi ikke si noe om, men siden du vet det er jente så.."

Og på jordmødrene sier jo han mannlige jordmoren som regel hvilket kjønn der er ifølge hjertelyden og han pleier jo å ha rett..

det er så mange som er så negative til ting bare fordi det ikke gjelder de osv....... dette med hjertefrekvens kommer av at det stemmer flere ganger enn det ikke stemmer!

men man vil alltid finne noen som det ikke stemmer med, det er nok slik at man oftest kan finne ut kjønn, men 100 prosent blir man aldri:)

samme som de som sier at man kan spise alt i et svangerskap, ja noen kan det og det går bra men det vet man aldri, derfor er det anbefalinger mot noen matvarer fordi det har vært flere tilfeller hvor det ikke har gått bra:)

så selv om man ikke opplever ting selv vil ikke det si at det ikke stemmer! alle de jeg kjenner rundt meg så har dette med hjertelyden stemt... på meg stemmer det nok ikke:) men tror likevel det ligger en viss relevans i det!

Annonse

Hei! :-)

Jeg har 1 jente og 4 gutter og hos meg så lå jenta sin fosterlyd mellom 130 og 158 på kontrollene!

Hos gutt nr.1 var fosterlyden mellom 140 og 157.

Hos gutt nr.2 var fosterlyden mellom 137 og 157.

Hos gutt nr.3 var fosterlyden mellom 130 og 148.

Hos gutt nr.4 var fosterlyden mellom 127 og 146.

Denne gangen vet vi ikke hva det blir men fosterlyden har ligget op mellom 149 og 155 på hver kontroll!

Ser på Jordmødrene på NRK1. der en mannlig "jordmor" som heter Borzoo har tippet rett kjønn i hver episode ved hjelp av høy og lav fosterlyd!

Høy fosterlyd er jente og lav fosterlyd er gutt, så om det er bare er tilfeldigheter vet jeg ikke! ;-)

på meg stemte det ikke.. jenta sist lå høyt hele tiden på 145-150.. jenta denne gangen lå på 135... trodde jo gutt da..men ble avkrefta av ul (2 ganger å skal snart på nr 3) å er først nå hun ligger på en 145...

ei venninne hadde motsatt..hun fikk gutt sist som lå på 135 ca..å nå lå babyen på 145-150 å da trodde hun at nå kommer jenta..men det er en gutt;)

har et par andre venninner også der det ikke har stemt,eller stemt med nr 1..men man vet ikke..noen mener det er tilfeldig og noen tror på det..jeg trodde det sist, men ikke nå lengre.. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...