stearin Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Jeg sover veldig tungt når jeg sovner, og det er såvidt jeg hører datteren min når hun våkner om natta. Våkner alltid, men ikke alltid i det hun rører seg. Datteren min har også sovet godt fra første stund, og hver gang hun våknet om natta så sovnet hun fort igjen av seg selv eller med flaske. Tenker om det er slik at de mødrene som sover lett har mer "problemer" med nattesovingen når de er blitt mødre? At babyene våker mer? For det er jo slik at babyen våkner om natta for å spise når mor sover lett (istedetfor når mor sover tungt), tenker da om de sover tungt når mor sover tungt? Hvordan sover du og hvordan sover babyen din? Tror du det er noen sammenheng?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Hmm.. jeg sover veldig lett, kan våkne av den minste ting. Men lillemann sover hele natten igjennom. Vi har badet vegg i vegg med han sitt rom, og man kan tilogmed ta seg en dusj mens han sover, og det bråker sykt innpå rommet hans. Så det stemmer ikke her hvertfall
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Vi elsker å sove begge to og vi er B-mennesker begge to. Det er så "ille" at jeg må vekke henne i 9/9.30 tiden på morgenen. Hun kan gjerne sove både til kl.10 og klokka 10:30 om hun får lov (og da legger hun seg rundt kl.19). Godt sovehjerte på oss begge to:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Vinterflickan, det hørtes herlig ut!! Skulle gjerne sovet lengre enn til 7-8 om morgenen
Gjest Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Det er veldig deilig:) Men jeg er redd vi kommer til å gå på en smell når jobb og barnehage begynner, hehe! Og nå som sola er tilbake, vi bor i nord-Norge, så vekker jeg henne så vi får litt mer dagslys, sol og at dagene ikke blir borte i bare "tull";)
Snuppa! Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Jeg våkner lett, sover urolig. Min eldste sover som en stein, hun er helt i koma, umulig å vekke og så gretten hvis hun blir vekt. Minste er som meg dessverre, våkner lett og er på med en gang han våkner.
mamma til lillingen Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Vel, eneste sammenhengen er vel at når hun sover, så sover jeg også, på natta vel og merke.
Canari Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Jeg har alltid hatt dårlig sovehjerte, og kan ligge våken timesvis etter at knøttet har sovnet igjen. Tror uansett ikke han våkner noe særlig mere enn ahdre abyer som ligger på samme rom som forekdrene. Men hadde jeg ikke våknet, er det mulig han hadde sovnet ogjen av seg selv.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Vi har nokså lik soverytme. Jeg sover noe lettere enn baby. Vi er begge også utpregede B mennesker. Heldigvis våkner han mellom 9 og 10 nå før kunne vi lett sove til 11-12. Og som meg legger han seg sent. Prøver å ha han i seng til 9 men da er han som regel veldig uenig.
valkyrien Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Det stemmer ikke her, men nå er min sønn flaskebarn da... Her har gutten sovet hele natten siden han var 7-8 uker, mens jeg har sovet gjennomsnittlig 3 timer per natt.
Lykkemin Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 her stemmer det veldig bra.. vi sover begge to lett og er b mennesker jeg er dog noe mer b menneske hehe
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Hun sovner mellom 22.30 og 23.30 som regel. Lager en del lyder i søvne som jeg våkner av, men våkner ikke for en skvett melk før 5-6 tiden. Så kanskje en skvett til rundt 08 og så sover vi til 09-09.30. Altså, hun sover ganske tungt og jeg sover lett. Pappaen sover seg gjennom alle lydene... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå