Gå til innhold

-Om å føde på kommando;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag morgen var jeg til overtidskontroll på sykehuset. Var forberedt på litt sjekk og litt prat og å gå enda litt til. Legen vi var hos kjente jeg fra tidligere,-han hadde bl.a gjort ks på meg for 4,5 år siden, og er en rolig og grei fyr...hehe. Men plutselig ble han streng gett,-jeg hadde 2 dager på meg til å føde selv hvis ikke måtte jeg møte kl 0700 onsdag morgen for igangsettelse. Og hvis jeg skulle settes igang, måtte jeg ta epidural, med tanke på forrige fødsel...osv... Tro jeg fikk panikk,-jeg får jo noia bare noen skal bestemme hva jeg skal ha på brødskiva..hehe

Nå var gode råd dyre! Hev meg på tlf til min magiske jordmor/akupunktør. Fikk komme med en gang! Godt og prate med henne! Og ifølge papirene var nok grunnen til stresset at det var litt lite fostervann,-ja hvorfor sa han ikke det da?? Det kunne jeg jo ha forstått.....menmen ville vel ikke stresse meg. (som om jeg ikke ble stressa!)

Etter akupunkturbehandlingen kjørte vi og henta de to minste i barnehagen, og hjemover. Rakk akkurat hjem, før det jammen kjentes ut som om noe var på gang! Joda, 1 time etter var det bare å hive seg i bilen ned til sykehuset igjen...med unger og bagger og full fart...

Kom inn med 5 cm åpning, fra å være helt umoden på formiddagen. Fikk fødestue, verdens nydeligste jordmor, -og-jeg valgte frivillig epidural, siden det ble så intenst i starten....Hele fødselsopplevelsen var fantastisk og ut kom en gutt på 4,5 kg, 54 cm lang.

Og nå er vi hjemme etter nok et magisk opphold på barsel,-truffet mange tidligere kjente fra tidligere fødsler. De fleiper med at om 2 år er jeg tilbake og føder tvillinger...hehe

-Og det mest fantastisker,-jeg slapp å stille til igangsettinga...;)

lykke til alle dere andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, gratulerer! Høres ut som en drømmefødsel:)

Kos dere så mye med den lille gutten!

Skrevet

oj gratulerer :-) så kjekt at du slapp å bli satt i gang og at du hadde en fin fødsel :-) jeg har og angst for det og vet jeg blir satt i gang til termin om jeg ikke føder før. har 11 dager på meg, så skulle hatt noen magiske triks jeg og. Nåler funka ikke på meg sist, så dropper det denne gangen.

kos dere masse :-)

Skrevet

Gratulerer så mye :))

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått fantastisk fødsel:)

Koz deg masse videre-klem

Skrevet

Gratulerer så mye! Så kjekt da! Høres ut som en fin fødsel! Godt du slapp igangsetting ;)

Lykke-klem til deg

Skrevet

GRATULERE med lilleprinsen Magica fra tryll!!!! :-))

Såå godt å høre at alt gikk så greit og raskt for deg denne gangen, og ikke minst at fødselen ble en kjempeflott opplevelse i forhold til sist gang! :-)

He he....får sikkert den samme kommentaren jeg også når jeg ligger på føde/barsel, at om ca 2 år så er jeg på plass der igjen....;-)

Blir ønsket velkommen tilbake hver gang jeg også.....føler jeg kjenner flesteparten av jordmødre og gynekologer på sykehuset, så det blir snart nesten som å komme på besøk til kjente noen dager ....;-)

Kooz dere masse i tiden fremover og nyyt barselsdagene! :-)

Håper du ser innom på barnimagen sidene fremdeles selv om du har født! :-)

Klem fra

Skrevet

Tusen takk!!

Til 1 rosa...-ja, jeg sier at jeg skulle hatt vip-kort og eget rom der nede hehe..Jeg ser nok innom,ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...