Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Barnehagen ringte nettopp og sa at vi må kjøpe nye vintersko så snart som mulig, for de hun har nå, er der ikke plass til tjukke ullsokker. Ped.lederen hørtes veldig irritert ut, akkurat som om vi ikke bryr oss om datteren vår eller noe i den dur... Håper det ikke er så dyrt med nye vintersko. Noen som vet om brae merker? Og hvor de kan ha tilbud? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Det er tilbud på Dock Boots til 199 på coop obs. På eurosko er det tilbud på alle barnesko.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 De har og "Friends"? vintersko på OBS til 99,- nå.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Merkelig at dere ikke har oppdaget dette selv?? Har dere bare tynne sokker på datteren deres i skoene? Det er ikke barnehagen som skal oppdage at skoene er for små, og jeg blir litt paff når du "håper det ikke er så dyrt med nye vintersko". Overrasker det seg at barnet ettersom det vokser kan trenge 2-3 par nye sko i løpet av vinteren? Skjønner irritasjonen til ped.leder aldeles utmerket.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Så spesielt å ringe om sånn? Ville tro dette var en beskjed det var mer naturlig å overbringe i en hente/bringe situasjon når man likevel snakker om hvordan dagen har vært, er det noe spesielt barnet trenger etc. Når det er sagt så er vi veldig fornøyd med Viking Goretex til våre gutter. Nå er det jo salg på mange sportsbutikker og skobutikker, så ta deg en runde og sjekk priser.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Bruker dere bare bomulls sokker inni da el? Mine bruker slike ulvang sokker, og da bytter jeg på med tynne ullsokker og litt tykkere slike som ulvang. Ettersom hvor mange grader det er ute. Og de trenger da aldri å bruke TYKKE ullsokker, så kanskje du heller skal invistere i 3 par ulvang sokker til henne.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Det er jo tilbud overalt nå! Synes også det er litt merkelig at dere ikke selv har oppdaget at skoene er for små.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Heh, er det så rart at ein ikkje oppdagar dette som foreldre? Dei fleste har vel eigne "barnehagesko" som står der permanent (cherrox). Vi har i allefall det, og i går fekk vi samme beskjeden, at dei hadde blitt for små. Ein får jo beskjed frå bgh om det er noko, det skulle vel berre mangle? Det betyr jo ikkje at ein er ein passiv forelder som ikkje bryr seg om barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Sorell sko på XXL fra kr.299 De er bra! Så de hadde tilbud på Falkanger i går,ponny sko som var nedsatt til 299.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Viking Goretex, Sorel, Kamik og nesnalobber ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Viking, Ecco, SuperFit, Din sko: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article613265.ece
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Alle sko butikkene jeg var på i går hadde alt av vintersko til halv pris =) ikke kjøp de på obs.... De er ikke så gode om jenta di fryser på beina. Husk at det er stor forskjell i størrelsene på de ulike skotypene.lurt å ta henne med, så hun kan prøve
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Om det er noen trøst så oppdaget jeg plutselig at lille sine vintersko var for små. Hun bruker bare tynne ullsokker og er aldri kald, og jeg er Ped-Leder i barnehage. Sjekker skoene som anbefalt, en gang i måneden, og i desember passet de fint.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Følte meg som en elendig mor når hun ringte, huff, hun sitter sikkert og tenker "Noen burde ikke bli foreldre"... Skal ivertfall dra rett ut og se etter vintersko når hun er ferdig i bhg. Igjen, takk for alle tips! Skal sjekke ut hva vi har her i byen:) HI
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Denne ped.lederen høres ikke helt god ut spør du meg. Passe frekt å ringe for en sånn ting. Det går da an å gi beskjed når dere henter,evt skrive en beskjed til dere. Skoene kan da ikke plutselig akutt blitt for små... Nei, jeg hadde blitt irritert og gitt beskjed om at slike ting kan sies på en annen måte. Det har ingen som helst ting med at du er en dårlig mor ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Nå har vi bare HI sin opplevelse her. Jeg har ringt om slike ting, det er oftest når assistentene ikke overleverer beskjeder av denne typen (altså jeg har bedt dem gi beskjed men de glemmer det) og jeg vet at det er lite sansynlig at jeg ser foreldrene før som i dag, en helg. Ofte sender jeg da en SMS da, for de fleste foreldre blir jo bekymret når de får telefon fra barnehagen:-) Dette kan skje de beste foreldre..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #17 Skrevet 21. januar 2011 Vibor i Tromsø, og har aldri brukt annet enn tynne ullsokker (Ulvang osv) til mine gutter. De har brukt ulike typer sko (Goretex, Kavat, Nesnalobber osv), alltid varme og gode.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 i skøyter og skisko beregner vi plass til tykke sokker, men aldri i vanlige vintersko. De bruker somoftest tynne ullsokker inni. Og jeg har aldri kjøpt nye vintersko til barna mine fordi de har blitt for små midt i sesongen...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #19 Skrevet 21. januar 2011 Gode vinersko er dyre, men du finner nok mange på tilbud nå. Kamik og Sorell er de aller beste er nå min erfaring!! Skjønner godt det er ekkelt at barnehagen ringer sånn, og de kunne like gjerne ha ventet til du kom og hentet ungen. I vår barnehage har de bestandig lånetøy og lånesko hvis de oppdager at noe er borte, vått ødelagt. Jenta mi fikk både hull i støvlene og i regnbuksa på samme dag, en dag det pøsregnet ute. Hun lånte en overall og noen støvler, og så fikk jeg beskjed om det da jeg hentet. Det er ikke bestndig man oppdager at tøy er blitt for lite, samt sko. Her leverer vi barna med tynne ullsokker i skoene, fordi vi har 50 meter til barnehagen. Ungene vokser i rykk og napp, det gjør også føttene. Og skoa som var akkurat passe i forrige uke, ble plutselig for små. Ikke ta deg nær av de tantene. Men ta det til etterretning og løp og kjøp større og varme sko:-) En dame på skobutikken sa til meg at dersom vinetrskoene var blitt for små, så var regelen og gå opp to størrelser fra de gamle.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Vi har g-tex sko til 2-åringen her, kjøpte de i fjor når de var på tilbud, men tror ikke de koster mer enn ca 500 til vanlig heller. de er veldig gode.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #21 Skrevet 21. januar 2011 Hvis det verste du noen gang har fått telefon fra barnehagen om er at skoene til datteren din er for små, tror jeg du klarer deg ganske utmerket som forelder ta med datteren din på skoshopping etterpå du. Om hun har tålmodighet og du har råd kan du jo kjøpe sko i stigende størrelser om du finner noen fine på salg. Litt sent å kjøpe vintersko i stigende størrelser nå kanskje, men et par joggesko som er en størrelse eller to for store nå passer sikkert fint utover våren/sommeren.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #22 Skrevet 21. januar 2011 De fleste vintersko mister faktisk effekten når en presser en ullsokk nedi. Bedre med en ekstra ullsåle, og heller bruke tynne ullsokker som Ullvang, Trysil sokken o.l.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #23 Skrevet 21. januar 2011 Noen dårlig mor er du ikke, og hvis dette er det "verste" du har fått telefon om så har du nok ingenting å ha dårlig samvittighet for ;o) Jeg har to barn i barnehagen, ett barn på småavdeling og ett barn på storavdelingen. Mine har egne "barnehagesko", dvs ett par vintersko som kun er i bhg og ett par støvler nå på vinteren. Cherroxene blir jo med hjem til og fra bhg. Sommeren har de egne joggesko etc. som står i bhg. (dette gjelder klær også) Vi fikk beskjed på småavdelingen om at vinterskoene til minstemann var begynt å bli litt trange, at vi burde skaffe større. Helt greit for meg;) man kan ikke alltid klare å følge med disse småføttene, de vokser jo i rykk og napp, og jeg syns det er veldig greit at de gir beskjed om dette i barnehagen, for det er jo tross alt de som kler av og på barna når de skal ut og leke, og lett kan bedømme hva som passer eller ikke... så tar jeg med barnet å kjøper nye som passer, som barnet stiller med i barnehagen en dag eller to etterpå. Jeg bruker av og til å spørre om det er noe de føler barnet mitt mangler av uteklær/inneklær etc eller om de er fornøyde med hva barnet har. Det har aldri manglet på noe, men greit å spørre av og til syns jeg.. Om det er nok klær til ulike aktiviteter.. Det setter pris på jeg spør og jeg setter pris på tilbakemelding. Ikke alltid like greit å holde styr på alle klærne til barna sine når man har flere barn i barnehagen.. Hehe og snart kommer der en til som skal begynne på småavdelingen, og enda en til å holde styr på med klær og utstyr, men det barnet får arve mye fra storesøskene heldigvis ;o)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #24 Skrevet 21. januar 2011 Vi har Ecco Gore-tex til eldstemann på 5 og Viking Gore-tex til minien på 2,5... Har vært kjempe fornøyd med begge, og de har verken blitt kalde eller våte på beina... Viking sine kostet 699 tror jeg og Ecco sine var 899, men regner med de selger ut alt sånt til rundt halv pris nå.... Har også de Viking "cherroxene", som vi er veldig fornøyde med... Myke og lette:) Og de er ikke så dyre heller... 3-400 mener jeg de var... Syns ikke du skal tenke så mye på det... Det viktigste er jo att jenta di får nye sko, så ser jo iallefall ped.leder att du tar det på alvor...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #25 Skrevet 21. januar 2011 Åh, hvorfor er det ALLTID minst en surmaga kjærring som må svare på en så surmaga kjerringaktig måte? Ungen min har et eget par sko som står i barnehagen og som ikke brukes hjemme. Klart det plutselig kan skje at de blir for små uten at vi oppdager det sånn umiddelbart! Og det er da VIRKELIG ingen krise, da gir bare barnehagen beskjed og vi kjøper nye sko eller tar med de han bruker hjemme! Og hva i alle dager er galt med å håpe det ikke er dyrt med nye vintersko? Er det galt å håpe at man finner noen billige sko, skal man heller håpe man finner dyre sko? Kvinnfolk ass. En mann hadde for det første ikke fått panikk av en sånn telefon fra barnehagen, og en mann ville ikke svart på en så surmaga måte. På den annen side, en mann ville heller aldri blitt oppringt av en barnehage med en sånn beskjed, er det noe som mangler eller noe man har å klage på så ringer man MOR...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå