fru.mor Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Har en liten MEGET aktiv spirrivipp.! Han er høyt og lavt og overalt! Det er helt greit! Men han slår,biter lugger og tru meg han veit hva han gjør.. HS sier at mann skal ignorere mest mulig så slutter de. Men han er rett og slett ond mot storebror på snart 5 og de store barna i Bhg. (ikke de små) Om 2 Mnd blir han storebror selv å..Hvordan skal dette gå?!? Han har jo starta allerede nå..Husker eldstemann var fælt til å bite.Men det gikk fort over, og han hørte bedre når vi sa nei! Men IKKE denna spirrivippen,han ler uansett hva vi sier eller gjør! Har til å med bedt storebror lugge tilbake, og da ler han til å med! Kanskje bare jeg som er gravid og hormonell,men dette er fælt å se på til tider.. merker tålmodigheten ikke strekker til alltid! Da er det ikke like lett og ignorere.. Tar gjerne imot råd:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Har du forsøkt å snakket til han? Og da mener jeg ikke å kjefte der og da, men å følge opp ved å holde ham fast og se på ham og forklare hvorfor det ikke er lov å slå og lugge. De ler i starten, men etter en liten stund er det ikke noe moro å bli holdt fast og "tvinges" til å høre etter. Her holder jeg på slik når arvingen går etter hunden, katten eller meg, eller gjør andre ting han ikke har lov til. Han pleier å le først, og så forsøker han å vri seg unna. Så legger han seg ned på gulvet og kikker på alt annet enn meg ;-) Så begynner han å å protestere og surve/skrike, og da prater jeg til ham på helt vanlig måte og spør om han skal være snill og slutte å slå (for det gjør jo vondt og det er slemt gjort), og så sier han selvfølgelig ja, og så slipper jeg og så er han på'n igjen med det samme ;-) Så gjentar jeg hele seansen. Etter et par repetisjoner forsøker jeg å avlede ham med å spørre om vi skal tegne eller gjøre noe annet. Som regel fungerer det utmerket. Jeg ignorerer altså ikke, men jeg tar det på en ganske rolig å pen måte, synes jeg selv i alle fall. Jeg ignorerer dersom han får raserianfall og ligger og skriker på gulvet fordi han ikke får viljen sin, men er han slem med noen, så synes jeg det må få konsekvenser.
fru.mor Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2011 Føler vel jeg har prøvd det å,men kanskje ikke godt nok? Jeg skal virkelig prøve:) Og takker for råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå