Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag gikk slimproppen, i kveld tok vi turen til födeavd, ettersom jeg har skikkelige smerter i nedre ryggen og jevnlige takk överst i magen. 5 min mellomrom og takene varer i ca, 1 min. ( rieteller). dro inn til sjekk kl. 21 og jeg hadde 1 cm åpning og ble sendt hjem med forbehold om at jeg måtte ringe hvis det skulle bli verre eller ikke gav seg.

ryggsmertene begynte 13.30 i dag. selve takene i magen rundt 18.00...

ryggen er konstant vondt, föles som noen sparker meg hele tiden. mens magen har fortsatt jevne tak.... har holdt på nå i 8 timer. kan dette dabbe av? eller er jeg faktisk i latensfasen? er bare 36+4... men föles som om dette faktisk ikke vil gi seg :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen svar til deg - men har akkurat våknet av noen skikkelige kynnere. vært på do, og tror kanskje at slimproppen har løsnet inatt.. jeg er førstegangsfødende, og har akkurat en uke til termin. Jeg har jo ikke peiling på hvordan dette skal føles eller foregå! :P men googlet fenomenet slimpropp, og fant ut at jeg da skulle se etter andre tegn til fødsel. at fødselen kunne komme like etter eller fortsatt være noen uker unna. Fantastisk! Prøver å se på tiden som går mellom kynnere (eller rier, eller hva det er..) men har ikke så fælt kontroll... føler ikke for å dra gubben opp av senga og lage spetakkel hvis det egentlig ikke er noenting som skjer ennå!

hjelper deg sikkert ingenting men ditt innlegg var det første jeg så, og trengte å skrible litt! :)

Skrevet

Hei malin.

Dette var som å lese om meg selv. Slimproppen har gått gradvis fra onsdags morgen, og riene har kommet tett i tett etter dette. Dvs at jeg har snart hatt rier i 2 døgn. Var en tur på føden igår, og der konstaterte jordmor med at jeg kun var 1 cm åpen, og ikke engang i latensfasen. Snakk om nedtur!

Riene er nå så himla vonde, men de kommer ikke tettere enn 6-7 minutter, og det var ikke nok mente jordmor.

Utrolig frustrerende! Det skal nevnes at jeg er 13 dager over termin, så noe må da skje snart.

Lykke til. Håper det roer seg for din del, og at bebis blir litt lengre i magen. :)

Skrevet

åh, gud så spennende :) min slimpropp kom "hel" ut.. skjönte ikke at det var den med en gang så måtte ringe JM og höre om det var sånn den så ut.. hehe, skal ikke väre lett.

Riene gikk over rundt 03.00 på natten etter å ha vart regelmessig i over 9 timer.i dag har jeg hatt små tak nederst i magen, men de har värt ekstremt uregelmessige. Så får se hva som skjer de neste dagene. Har lest at det fleste föder innen 3 uker etter at slimproppen har gått..

Håper jo for min datters del at hun blir der ihvertfall 1 uke til, Men merker at jeg blir sliten av allt dette.. skjer det noe nå? hva fölte jeg nå? var det en rie? så sånn sett håper jeg nesten at: " åh, kan det ikke bare sette i gang og bli ferdig!".

13 dager over termin ja. når setter man igang födselen? 14 dager etter termindato eller 14 dager etter fullfört 42 uker? Aldri skjönt det helt, for man er vel i termin i uke 42 også?

masse lykke til, så får vi håpe at du ligger på föden når jeg poster dette innlegget :D

Skrevet

hehe, koselig at noen svarer :) også er det deilig å kunne dele litt erfaringer. Er förstegangs selv.... så er ganske så blank når det gjelder alt!

Spennende å fölge deg videre :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...