Gå til innhold

Noen som har vert på Haugesund sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor lang tid de tar fra første møte til me får starte ca? virker som folk må vente så lenge:S vil ikke vente lengre nå. skal til møte i slutten av April

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har vært gjennom ivf i Haugesund. Mener å huske at etter første møte (som inneholder samtale, UL og info om medisinene) så vil en kunne starte i påfølgende syklus. Husker ikke helt, men med første møte er du i gang og slipper en ny venteperiode. Lykke til :o)

Skrevet

Håper på de eg da:) klar for å starte nå:)

Skrevet

Hei! Vi skal til Haugesund på forsamtale på tors, kan gi en lyd her om opplegget da! Forferdelig å vente sånn...

Skrevet

Vi holder også til på Haugesund sykehus. Når dere først er kommet til forsamtale kan dere starte opp raskt etter det.

Vi var til forsamtale i slutten av april i fjor og hadde første behandling i juni.

Skrevet

Tjålsi: gleder meg til å høre fra deg:)

Olivia: eg Skal til samtale 28.april å får nok ikm i midten av mai. Trur du di starte då:) ?

Skrevet

Til dere som skal gjennom ivf i Haugesund, må jeg bare skryte litt av hele avdelingen der. På det første møtet kan en få et inntrykk av bare å være en i rekka, men etter at en er i gang med 1.forsøk, blir en utrolig godt ivaretatt. Alle som jobber der er utrolig hyggelige og imøtekommende og en føler at de de virkelig bryr seg, at det ikke bare er en jobb for dem (selv om d er d..)

Måtte bare nevne det, for har hørt at det ikke er slik overalt....

Skrevet

Tia79:

Ja merket di va litt på hugge når eg ringte di. så tør jo ikke å ringe å spør etter info hos di en gang. får berre vente på brev om kl å sånn. har fått en dato de er de...

Skrevet

Hei!

Da har vi vært på forsamtale, det var kjempebra!

Følte oss ikke avhørt i det hele, faktisk hadde vi trodd de skulle spørre litt mer om det ene og det andre...

Veldig hyggelige folk!

De hadde ikke kapasitet den neste syklusen min, så jeg skal ringe inn denne menstruasjonen, slik at de får reservert plass til oss neste syklus igjen;)

Da blir det kort regime, med lite hormoner,(jeg har pcos).

Skal etter planen sette sprøyter i ni dager, før eggløsningssprøyte.

Så er det uttak, 2 dager etter denne er satt.

Innsett skulle skje etter 2-3 dager.

Da skulle jeg få morfin og lokalbedøvelse, så gruer ikke noe for det;)

Håper dette kan fore informasjonshungeren litt;)

Skrevet

D er veldig greit med kort regime. Hadde d på mitt 3. forsøk. Du slipper nedreguleringen med nesespray og hele prosessen tar mye kortere tid. D veier opp for den ekstra sprøyta en må ta daglig. Men du må være forberedt på at du kanskje må ha flere dager med sprøyter enn de ni som er planlagt. D vil en UL før uttak avgjøre. Jeg har også pcos og måtte ha 4-5 dager ekstra med sprøyter etter UL pga av at eggposene fortsatt var små. Men vi er alle forskjellig og kanskje er den dosen som er planlagt akkurat nok for deg :o)

Du må ha lykke til ihvertfall. For meg lyktes d på 3.forsøket og er i dag 16 uker. Om d var pga kort regime er ikke godt å si, fikk også satt inn to egg da (noe de ofte gjør på 3.forsøk).

Skrevet

ja, er veldig glad for at det ble slik....

den nesesprayen virker som ett ork... sprøyte har jeg heldigvis ingen problemer med.

Ble informert om at jeg muligens måtte fortsette litt lenger, men hva er vel det etter 3 år;)

Husker du hvor stor dose, og hva du tok?

Jeg skal ha puregon.

Husker du hvor mange eggposer du fikk?

Jeg hadde nå 16 og 18...

Så kjekt at det lyktes til slutt;)

Skrevet

Jeg tok 200 ie med puregon, i tillegg til sprøytene med orgalutran. Etter UL ble dosen økt til 225 de siste dagene. Har fått økt dosen med puregon ved vært forsøk.

Husker ikke hvor mange eggposer de så på UL før uttak, men det var en del. Fikk ut 10 egg på siste forsøket, der 5 ble befruktet. Av dem var 2 i super kvalitet så de ble satt inn, mens de andre dessverre ikke var av frysekvalitet. På UL i uke 7 viste deg seg at 1 egg hadde festet seg :o)

Virker som du har et godt utgangspunkt med antall eggposer, så det er bare å ønske lykke til :o) Og om d ikke funker på 1.forsøk så vit at de i Haugesund klarer å hjelpe 70 % etter 3 forsøk.

Skrevet

Tjålsi : lure på om eg kan spør di om di har ledig til oppstart før :) vil inn fort. hvor lang tid før førsamtale fikk du/ dere beskjed om kl å sånn? har ikke fått brev enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...