Gå til innhold

Bruker dere mm eller mme i den første grøten som blir introdusert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risgrøten vi har kjøpt skal tilsettes vann, samt mm eller mme. Jeg vet at mm i grøten letter fordøyelsen, og har derfor håndmelket ut melk nå når vi har introdusert grøt. Men det er litt pes å pumpe ut melk, særlig når vi etter hvert skal øke mengdene.

Hva gjør dere? Jeg vet jo at noen grøttyper er tilsatt mme fra før, og bare skal tilsettes vann. Men jeg føler på en måte at jeg da går litt over fra mm til mme.......Sikkert en dum tanke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken grøt er dette? På den risgrøten jeg kjøpte (på Rema) sto det kun tilføres vann...

Skrevet

lurer også på hvilken risgrøt dette er, på den jeg kjøpte(også på rema 100) sto det bare vann

Skrevet

Nestle,Hipp og småfolk sine grøter skal kun tilsettes vann! Det er mme-pulver i denne fra før av og hvis dy da tilsetter med mme/mm så blir sammensettningen helt feil.

Holle sine grøter kan tilsettes mm/mme-kjøpes på helsekost.

Skrevet

De "gamle" 4 mnd grøtene (bl.a fra 2007-08, Nestle og Hipp) skulle blandes med mm/mme, ikke vann. Husker det var bare styr å lage grøt da.

Ble lykkelig når jeg skjønte at grøtene som selges nå kun skal blandes med vann.

HI, hvis du er så livende redd for at babyen din skal få noe som "ligner på mme" så får du nesten fullamme til 6 mnd.

Tror ikke du skal begynne å blande ferdiggrøtene med annet enn det som står på pakken, da kan forholdet vann/grøtpulver og annet bli helt feil.

På den annen side, mm er nok ikke det verste å putte oppi. Ville ikke tatt mme-pulver i grøten da pga evt mageproblemer for babyen o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...