Gå til innhold

Er det slik at....?

Me.myself.agirl.and.one.more?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ikke trener eller er fysisk aktiv under svangerskapet...Blir fødselen ekstra tøff da? Jeg klarer ikke gjøre noenting pga bekkenet:-( Og begynner å bli bekymret for fødselen. Noen med erfaringer? Er i uke 34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at noen sier det, men min erfaring bekrefter ikke den teorien.

Jeg trente hverken 1. eller 2. svangerskap pga bekkenløsning. Gikk til fysioterapi, men ikke annet. Hadde en tøff førstefødsel, mens nr.2 gikk som en lek selv om gutten var 4860g..:P

Skrevet

Hm, godt spørsmål:)

Jeg var sånn passe "aktiv" under forrige sv.skap, men jeg trente ikke. Jeg gikk noen turer når jeg orket/gadd, men det var vel det....og jeg kan ikke skjønne at dersom jeg hadde vært bedre trent så hadde fødselen gått bedre/fortere...

Har hørt noen nevne at det å være FOR godt trent faktisk kan være en ulempe, at kroppen/musklene da jobber mot deg...skjønner ikke det helt heller, men det er i hvertfall det jeg har hørt noen si. Kanskje du skal spørre din jordmor i stedet for å bekymre deg kanskje unødig?

:)

Skrevet

Har lest at man kan få en lettere fødsel hvis man har litt kondis og utholdenhet.. Mener det stod at om man forbedrer kondisen sin med 5%, så kan man korte ned fødslen en time?!? Mener det var det som stod uten å være kjempe påstålig.. Jeg måtte være i ro så og si hele forrige svangerskap, var i elendig form, la på meg 28 kg.. Jeg fikk en laang og tung fødsel..

Denne gangen har jeg en 3 åring som holder meg litt i form i allefall. Prøver å gå noen turer, men pga bekken er det vanskelig ;(( men er uansett i bedre form enn sist, så skal bli spennende å se om det kan være noe i det..

Skrevet

Jeg trente ikke under mine 2 første svangerskap, heller ikke nå pga hypermesis. Og begge min fødsler har vært lette og raske. 5 og 6 timer uten smertestillende :)

Håper jeg får en like lett fødsel denne gang også. Selv om det sies at nr kan være en luring :))

Skrevet

Jeg har ikke fått lov til å trene noe særlig mens jeg har vært gravid(pga. gjentatte spontanaborter i begynnelsen og fare for prematur fødsel litt senere), men jeg har hatt helt fine fødsler likevell...:-) fort og greit...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...