Gå til innhold

Alanya i juli/august: er det SÅ ille som dere skal ha det til?

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg temperatur og små barn..

Og forresten, hvem er det som velger å dra i den varmeste mnd i året til slike steder hvor temperaturen stiger langt over 40 grader med små barn, og likevel mene at dere tenker på barnets beste?

Det er jo for dere selv dere reiser da!

Fortsetter under...

Hei ! Jeg har leilighet i Alanya. Og har min datter på 5 år har vært der 10 ganger, og min sønn på 12 mnd har vært der to ganger.

Men vi har ALDRI vært der i August med barn.

Det er rett og slett for varmt. Barna ville ikke ha fått stor glede av turen.

Syns det er stygt å se foreldre som sleper med seg barna på handletur i 50 varmegrader midt i bykjærnen!

Nei, dra i juni tidlig juli eller drøy til september.

Varierer jo selvsagt litt fra år til år. Men nå se siste årene har juli/august vært de varmeste. Og tidligere var det august/september..

:)

For 10år siden var jeg i Tyrkia i mnd skifte juli / aug. På det varmeste hadde vi 50 grader. tempraturen varierte mellom 35 og 50 grader i en uke ca.

Jeg og minste gutten jeg passet (han var nesten 3) ble syke pga varmen. Så jeg reiser Aldri til Tyrkia i Juli / Aug. Vill ikke ha den opplevelsen igjen.

Hi

Du som har leilighet i Tyrkia; du kjenner sikkert Alanya mye bedre enn jeg som aldri har vært der:-p

Vet du av noen firmaer e.l. som leier ut billige leiligheter for 14 dager, i stedet for et lite klamt hotellrom?

Et til sprsmål hvis du gidder å svare; Er det kun en god strand der? Den heter Kleopatra-stranden ifølge kjæresten min, og han sier at det ikke er vits i å dra på noen andre strender enn denne, fordi de er "søppel"-strender?

Han har kun vært der en gang da, men er tydligvis blitt Alanya-ekspert i hans egne øyne..

Annonse

Vi var der siste uka i mai i fjor, hadde med sønnen min (3 år da). Syns temperaturen var veldig passe. Hvertfall til små barn, merket at den varmen som var da også var i meste laget for en behagelig utetemperatur for sønnen min. Vi hadde vel 28-32 grader hver dag. Eneste som var litt dumt i mai var at det var litt kaldt i sjøen/bassengene. Men ikke så kaldt at det stoppet oss.

Men hadde kanskje valgt september om jeg skulle reise igjen. Da har sommeren varmet opp vannet, å det er behagelig temperatur. Kjipt når det blir for varmt..

Jeg er ikke hun med leilighet..

Men det er to strender. Vi bodde ikke ved kleopatrastranden, men ved den østre stranden. Syns ikke den var noe å klage på jeg :o)

Ellers går det standbusser fra hotellet å bort til kleopatrastranden om du ikke bor i nærheten av den. Hvertfall om du bor i Alanya.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...