Gå til innhold

uttak av stamceller fra navlestengen...noen som skal det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ikke. Og selv om jeg hadde hatt en haug penger liggende og slenge til slikt bruk, hadde jeg heller ikke gjort det.

Det jeg har lest om det hittil strider imot mine personlige etiske prinsipp, i alle fall. (Og skal ikke utdype de noe mer her på BIM.)

Men andre får gjøre akkurat som de vil! :-)

ja alle har sine meninger...koster ca 20 000 kr forresten...men tenkte at det er jo ingenting i forhold til dersom barnet skulle blitt alvorlig syk(f.eks kreft) i fremtiden...mange som blir syke uansett om det ikke er fra familie/arvelig...og det er så skummelt...skal snakke med jordmor på mandag og forhøre meg litt...

det er en pakke pris på ca 20 000 kr....da er det inkludert blodtappingen, fryse ned blodet i 2 forskjellige blodbanker i 20 år. eller så er det slik som du sier...dette er i en pakke du kan velge...hvis du ser på hjemmesiden til denne jordmoren så står det mer om det der..

Annonse

Ja, vi skal gjöre det.

Men jeg bor i utlandet, og her er det en del av det offentlige helsevesenet. Man kan velge mellom to varianter; donere navlestrengen/blodet paa sykehuset og materialet gaar inn i en "bank" a la blodbanken. det vil si at materialet ikke blir spesielt bare til en selv, men til de som matcher og kan trenge det.

En annen variant er aa sette materialet paa "sin egen konto" - altsaa for eget personlig/familie bruk. Dette maa da gjöres privat og en betaler alle utgiftene selv. Koster ogsaa her rundt 20-25000 kr.

Vi har ikke endelig bestemt oss for hvilken variant vi kommer til aa velge enda, men tror vi heller mot den offentlige varianten, da er sannsynligheten for at noen faktisk faar bruk for det större.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...