Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Hei, jeg har ingen erfaringer enda.. Men jeg tenkte å dra til Tyrkia med mini i høstferien da er hun 8 mnd.. Da er det ikke for varmt der. Jeg har hørt det er veldig barnevennlig jeg skal til Belek som er ved Antalya =) Sommer i Tyrkia kan fort blir ubehagelig varmt 40++ Så ble ikke anbefalt å dra dit i sommerferien. Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Jeg er KJEMPE glad i Tyrkia,men vi var der i juli/aug i fjor og det var 47 grader på det varmeste...:/
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Har reist mykje med småttis, og "problemet" med ein 9 mnd er varme og krabbing. Tyrkia: styr unna. Skrekkelig varmt om sommaren og stor fare for matforgifting. Heile middelhavsområdet er veldig varmt i juli/aug. Hellas er flott i mai og beg. av juni. Det samme med Italia og sør-Frankrike, Spania og Portugal. Kva vil de gjere i ferien da? Er det opplevelse eller strandliv? Det er jo veldig mange stadar å reise til.... Eg synest juli/aug er best i Norden. Mai/juni er fint ved Middelhavet.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Ikke reis til Tyrkia i juli, august. Det er barnemishandling i den varmen. Da blir dere bare sittende på rommet med aircontition på full gnu.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Takk Damer, da blir det ikke Tyrkia!! Tenkte å reise helt i starten av Juni... Sett litt på Mallorca... Byliv og strandliv... Noen erfaringer? HI
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Vi skal til Mallorca i begynnelsen av Juni! DET blir knall =) Tre unger på 1, 3 og 6 år =) Tror det er helt perfekt på den tiden, ikke for varmt, men deilig! Go for it =)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 gran canaria er perfekt mtp temperaturen, det blir aldri for varmt der... KYPROS er fantastisk men her kan det bli hett i juli/aug tyrkia blir d jo ekstrem-varmt, men likevel, de ELSKER unger og det er deilig å være der, men det kan bli litt vel mye mas egentlig.. thailand er fantastisk, men d kan bli litt regnskurer, og veldig varmt..likvel er det maaaange som drar hit med babyer, og det er strålende
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Var på Mallorca sommeren 2010 med en på 1,5 år og hadde det supert. Min venninne hadde med seg en på 8 mnd og synes ikke det var like kjekt siden hennes barn bare krabbet og ikke likte seg noe særlig i sanden. Tror begynnelsen av juni er et fint tidspunkt å dra på.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Charter eller ikkje? Eg likar best å fikse sjølv - og i begynnelsen av juni er det superfint i feks Frankrike og Italia, også Hellas. Tips: kjøp billig rutefly til Nice og leig ei leiligheit eller hotell i Nice eller Antibes.Når ein berre har eit barn er jo dette superlett. Alternativ: Flyg til Pisa eller Roma (både sas og norwegian og mange andre selskap flyg dit for ein billig penge) og reis til fantastiske Toscana, finn ein liten by og leig leiligheit/hus sjekk www.finn.no/reise Naxos i Hellas er også flott med små barn, for ikkje å snakke om Kykladene, finaste plassen i Hellas synest eg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå