Jenny_m Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Jeg ville jo amme til han var 6 mnd. og fortsette å gi guttebassen morsmelk på flaske til han ble 1 år i tillegg til fast føde men nå er han 2 mnd og melken er borte:( Er det noen som har klart å få opp produksjonen igjen ? Jeg drikker ammete, tar nesespray og pumper hver 2. time men det blir bare mas og stress og har ikke fått noen resultater enda.. Derfor lurer jeg på om noen har klart å få opp produksjonen igjen hvis ikke gir jeg opp nå.
Mjølkekua Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Ingen erfaring, men jeg ville tatt en titt på http://ammehjelpen.no/ Kanskje du finner noen tips der? du kan også ringe en ammehjelper. Lykke til! Det er ikke et nederlag hvis det ikke går, men er verdt et forsøk :-)
mamma.for.2♡ Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Ikke stress!! Her har produksjonen gått opp og ned fra dag til dag nesten. Til tider så har jeg vært så frustrert og stresset siden jeg ikke har noen oversikt om jenten min har fått i seg nok mat eller ikke... Jeg har også sittet og pumpet og pumpet, drikket masse vann, drikket ammete, spist sesamfrø, osv osv... uten at jeg har sett noe særlig effekt av det. Da jenten min passerte 3mnd så sa jeg nok får være nok! Forsvinner melken så forsvinner den. Det tok så sinnsykt mye krefter å gå rundt og beskymre seg og dette orket jeg ikke mer. Siden har melken strømmet på uten noe pes Det er en kjent sak at stress kan redusere melkeproduksjonen. Og det er jo uungåelig at man blir stresset når man febrilsk prøver å opprettholde melkeproduksjonen og gjerne øke den også... La det gå sin gang... Skulle melken forsvinne så er det ikke noe undergang å gi de små mme heller... Sitt deg ned og amme gutten din og slapp av. Kommer melken tilbake så gjør den det, og gjør den ikke... så finnes det alternativer Lykke til!
mamman til to gutter Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har klart å pumpe opp mengden melk, dessuten er det veldig få som faktisk mister melka. Hvor mye man pumper har ingenting å gjøre med hvor mye melk babyen får i seg å gjøre, de fleste pumper ut mye mindre enn babyen får ut. Det er normalt at det plutselig virker som man har mye mindre melk, men det er bare produksjonen som tilpasser seg etterspørselen og når man er vant til å ofte ha litt spreng, så virker det som all melka er borte når man ikke har spreng lengre. Hvis jeg var deg ville jeg sluttet å pumpe meg, bare ammet hver gang han vil det og så lenge han vil. La han tømme begge puppene og gjerne la han ligge til litt etter det virker tomt, det stimulerer produksjonen. Sett av et par dager til å bare amme uten å styre med noe annet. Hvis han vil ha melk igjen en time etter sist du ammet, så ammer du på nytt, viser han ikke at han vil ha mer før det har gått tre timer, så venter du tre timer. HVis det ikke hjelper og det virker som han får i seg fort lite melk, så er det jo bare å kombinere amming og mme uten at det er noen katastrofe.
krysser-fingrene;D Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Jeg hadde altfor lite melk til min snuppe da ho var nyfødt og fikk god hjelp av akupunktur. Kan være verdt et forsøkt? Lykke til!
Jenny_m Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2011 tusen takk for svar.. Tror nok jeg stresser bort melken ja.. kanskje bare gi det opp å håpe at den kommer lettere når jeg slutter å tenke på det ... vi kombinerer med mme.. Han drikker seg først tom av meg og noen ganger holder det mens andre ganger må jeg lage en flaske i tillegg... Får vel bare gjøre det til det sier stopp å legge stresset på hylla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå