Gå til innhold

Fikk dere mange barselsgaver og dåpsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en god del gaver i forbindelse med fødsel. Litt usikker på antall, men ca 40 kanskje? Når det gjelder dåpsgave fikk vi fra de som var invitert + fra ca 5 stk utenom. Når vi fikk vårt første barn fikk vi flere gaver, både i forbindelse med barsel og dåpsgaver. Jeg har skrevet opp gavene de har fått. Håper de ikke begynner å sammenligne når de blir eldre... Syns det er litt trist at de ikke får det samme. Andre som har det på samme måte?

Må si vi har fått mange fine gaver, og er takknemmelig for det vi har fått altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi... 40 gaver er jo MYE da!!

Her fikk vi stua full av blomster og en del gaver i tillegg da vi fikk førstejenta, mens nå med minstemor har vi nesten ikke fått noe... Tre-fire gaver og et par blomsterbuketter, og det var stort sett det. Jaja, sånn er det vel kanskje når man får to tette, men synes på en måte at det var litt trist på lillesøsters vegne da..

Skrevet

Fikk masse gaver, både til baby og til meg, kaker og blomster etter fødsel. Ble helt overveldet over hvor mange som tenkte på oss - alt fra eks.kollegaer, foreldre til gamle klasseveninner og fikk til og med gave fra han som var rektor da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen:)

(dåp eller navnefest hadde vi ikke)

Skrevet

Det har jeg virkelig ikke tellet! Husker heller ikke så mye, det meste gikk i surr den første tiden. Fikk nok mere med første, ja, det er vel vanlig.

Skrevet

Vi fikk førstemann i høst og vi ble overveldet over alle som viste omtanke og ga oss lykkeønsker i form av hilsner og gaver. Gamle naboer, kollegaer og familie. Ble nok nærmere 30 gaver. Skal ha dåp til helgen, rekner med at det ikke blir så mange da, mest fra nærmeste familie.

Skrevet

Her fikk minstejenta nesten ingenting, hverken barsel eller dåpsgaver. Kanskje 7-8 tilsammen. Størstejenta derimot fikk masse, fra folk vi knapt kjenner. Rare greier, men er visst helt normalt. Heldig for den som er størst:)

Skrevet

JA! Fikk fantastisk mye flott... og angrer på at jeg ikke var enda flinkere å skrive ned hva vi fikk av hvem...

Kom oss aldri til å lage takkekort etter fødsel og dåp, så kombinerte det med julekort, med personlig hilsen på baksiden.

Bestilte 50 kort, og trodde det var rikelig... så fort at de ble knapt,og bestilte 20 til.... og enda manglet vi iallfall 8...

Veldig koselig at så mange husket på oss- nærmere 80

- nesten uvirkelig, for vi er helt alminnelige folk... Blir helt rørt når jeg tenker på alt det flotte vi har fått, og hvor mye omtanke som ligger bak noen av gavene!

Skrevet

her var det også mest på nr 1. Litt mindre på nr 2 og nr 3 ca som nr 2. Men har aldri vært i nærheten av 40-80 gaver,det er helt sikkert:)

Skrevet

Fikk ca. 70 gaver+noen blomsterbuketter. Til dåpen fikk vi av de inviterte pluss et par til. For det første tror jeg ikke ungene vil finne på å sammenligne antall gaver når de blir eldre, men jeg ser heller ikke det store problemet i at de evt. får ulikt antall. Det varierer jo i løpet av livet hvem av venner og familie man har kontakt med, hvem som fortsatt lever, osv. Jeg tror uansett det er sunt at unger får erfare at ting ikke alltid er likt her i livet, sånn generelt :)

Skrevet

Jeg mener også at det er sunt at barna erfarer at ting ikke alltid er likt her i livet, men ikke på akkurat sånne ting.. Men det er vel helt normalt at nr 1 får mer enn nr 2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...