*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 ..som bare må ha mat, snakks, frukt (appelsiner), is, jus, kall kakao, te, havregrøt med bær, mat og atter mat!!!! Jeg er nå i uke 15 og plutselig har uker med kvalme, oppkast og null i næringsinntak forvandlets til ett konstant suuuug fra magregionen. Jeg kan nesten ikke få nok. Skal sies att jeg fortsatt er litt kvalm og mat hjelper mot det, men jeg spiser liksom større portioner og oftere en nødvendig.. Jeg har ikke gått opp så mye enda, bare 3 kg, men det skal ikke bli gøy å se hvor dette ender... Det morsomme er att det jeg eeelsker i vanlige fall, sjokolade og kaffe latte, det intresserer meg ikke i det hele tatt nå!! Er det ikke rart hvordan smaken kan forandres så ekstremt i en graviditet? Er det flere som kjenner dette suget i magen, denne konstante sultfølelsen??
Tuddilidu Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Signerer denne! Konstant sulten! Slitsomt!
Petrine +spire=❤ Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Du er nok ikke alene nei! Syntes ikke jeg gjør annet enn å spise. Våkner midt på natten av at jeg er sulten og jeg ikke spiser rett før jeg legger meg. Til vanlig er jeg en mus i matinntak hehehe =)
Ellois Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 He he! Kjenner meg veldig godt igjen! :-) Men hadde den verste monsterappetitten i første halvdel av 1. trimester cirka. Alt gikk ned på høykant. Kunne spise 2 middager pr. dag. (Og jeg hadde ingen svangerskapskvalme, så jeg kunne ikke skylde på det heller.) Så roet det seg og nå er appetitten tilbake til det normale. (Begynner på uke 14 nå.) Venter i åndeløs spenning på neste monsterappetitt-bølge...Tror ganske sikkert at jeg nok får det tilbake senere i svangerskapet! ;-)
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2011 He, he, monsterappetitt-bølge, den var bra!
Ellois Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Etter å ha opplevd den enorme appetitten i 1. trimester, nekter jeg å tro at den ikke kommer tilbake på et senere tidspunkt igjen også, i alle fall! Jeg trodde først at det bare var i 3. trimester man åt som en hest, men neida! Juhuuu! Dette skal bli gøy! ;-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Hehehe små matmonstre, eller kanskje store ) Da var kvelds inntatt her, en stor bakt potet med rømme og smør. Nammmm Hehehe =)
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2011 Namnam. Og her; 2 stk dobble rostede rundstykker med ost, røkt skinke, majones, og salat emellom... ha, ha, matfrossa! Weeeee..
Petrine +spire=❤ Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Hehehe Håper denne babyen er ett matvrak, så den ikke legger alt igjen til min kropp!! Hahaha =)
sprellefant.no Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Melder meg på her! Så fort jeg er ferdig med ett måltid, så tenker jeg på hva jeg skal spise neste gang.... Føles ut som om jeg spiser hele tiden, og det er nok ikke langt fra sannheten. La kun på meg 10 kg i forrige svangerskap, og er veldig spent på hvor mye det blir denne gangen. Med bekkenløsning og ulvehunger, kan kiloene fort komme snikende. Uke 22 nå, og opp 3-4 kg så langt.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Samme her! Gleder meg til måltidene og teller nesten timer til jeg skal spise, hehe :-P Har også blitt så hekta på sjokolade men det er jo ikke bra for vekta :-P Var ikke sånn i forrige svangerskap men venter jente denne så har hørt det kan være noe i det :-P
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er helt lik! Store deler av dagen går med til å pønske ut neste måltid. Fantaserer om vannmelon nå, men det er jo ikke sesong... Hva skal jeg gjøre med det?? Jeg har gått opp 3 kg jeg og, men det tar jeg ikke så tungt. Skal jeg gå opp like mye som jeg gjorde de andre gangene så må jeg sette i gang noe veldig;)
Petrine +spire=❤ Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Har bestillt peppes pizza jeg nå =)) Namenam hehehe
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Etter å ha gått ned endel kilo og hatt null matlyst må jeg nå spise minst hver 3. time dagen gjennom for å holde energien oppe. Og jeg er som regel skrubbsulten ved hvert måltid! Er jo ikke så lett alltid å få i seg mat i en hektisk jobbhverdag, men jeg har funnet ut at det bare må prioriteres ellers blir jeg helt tom, og når energien er på bånn så klarer jeg ikke å fokusere og konsentrere meg, og det er jo ikke så smart når man er sykepleier og skal gi folk riktig medisin etc... Forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kilo, og 10 av de gikk aldri av igjen, før de første ukene i 1. tri, DA gikk jeg de endelig av meg. Men de er tilbake igjen nå Og mer skal det bli....
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 21. januar 2011 Åh - hørtes fantastisk ut.. Her er det Cheesdoodles, smoothie og samme baguetter som igår
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 21. januar 2011 Føles veldig godt å vite at jeg ikke er alene i min desperate og livsnødvendige søken etter energi..
smxl Skrevet 22. januar 2011 #17 Skrevet 22. januar 2011 nei, nå er apetitten tilbake gitt! Er i uke 14 nå, og har vel gått opp et par kg. Men forrige gang gikk jeg opp mere, side jeg ikke var så kvalm den gangen, Nå spiser jeg "lunsj" tre ganger i løpet av arbeidsdagen, og må vertfall spise meg mett på kvelden for ikke å våkne utsultet på natta. Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg, men to uker etter fødsel var de borte, siden jeg fikk en sykt høy forbrenning, og hadde sikkert H-melk i puppene. Håper det skjer igjen, selv om jeg er tre år eldre.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 23. januar 2011 #18 Skrevet 23. januar 2011 He he... Godt at jeg ikke er alene! Jeg er i uke 14, og signerer på begrepet "monsterapetitt". Har vært dritkvalm hele tiden, og har brukt mat som medisin. Nå har kvalmen begynt å avta, men sulten er det nesten konstant. Må spise rett før jeg legger meg, og våkner helt utsultet om morgenen... I tillegg er jeg totalt energiløs og orker ikke noe. Begynner også å kjenne det i bekkenet... Dårlig kombinasjon! Har faktisk gått opp 6 (!) kg til nå. Er slank i utgangspunktet, så det viser godt på hoftene... Uff, dette kan ikke fortsette :-)
90210 Skrevet 25. januar 2011 #19 Skrevet 25. januar 2011 Må bare kommentere her jeg også (Er besøkende fra 1 trimester) Er 10+5 i dag =) Og ja den sulten har vart en god stund på meg.. aldri spist så mye før i mitt liv tror jeg.. Er annengangs og kan ikke huske at jeg hadde det slik med nummer 1, men det er vel forskjellig fra svangerskap til svangerskap, nå har jeg også vert så heldig at jeg slapp kvalmen begge gangene, og kanskje derfor jeg har økt appetitt.. Var slurven i matveien før jeg ble gravid, spiste 1-2 store måltider pr dag.. Nå spiser jeg om lag 4-5 ganger daglig, litt mindre porsjoner, grunnet at jeg blir så utrolig fort mett for tiden (sikkert mye luft i magen som gjør det + at organene har flyttet seg oppover og ligger å klemmer på magesekken) Men er sulten MAX 1 time etter måltid... Begynner å bli litt lei nå kan man si.. og frykter at vekta skal fyke i taket om jeg fortsetter slik.. men men.. man skal da ikke sulte seg heller hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå