Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 når er det vanlig at barn slutter med sprinkel-seng? er det vanlig at barn som er 2,5 år ligger i sprinkelseng?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Mine har sluttet når de var 2 år og et par måneder (de to eldste) og 22-23 måneder (minstegutten, da slapp vi kjøpe ny sprinkelseng siden vi ventet ny baby et par mnd etter). Jeg tror kanskje ikke det er så veldig vanlig at en på 2,5 år fortsatt ligger i sprinkelseng, men det er vel ikke unormalt heller. Etter 3 år vil jeg derimot si at det er litt unormalt. I hvertfall i Norge.
MathildeC Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 De fleste jeg kjenner byttet barnets seng når barnet var mellom 2 og et par måneder til 2,5 år. Men kjenner også noen som ikke byttet før barnet var 3. Eldstejenta vår var strålende fornøyd med å sove i sprinkelseng når hun var nesten 2,5 år, men da byttet vi fordi babyen trengte sprinkelseng (da var hun 3 mnd og hadde sovet i moseskurv frem til da). Det gikk forøvrig over all forventning å bytte, så det hele var en smertefri prosess.
Babyønske �� Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Gutten min er nå 2 år, men vi venter nok til sommeren og han er 2,5 år før han før større seng. Vi har slitt mye med søvnen hans. Han liker ikke å legge seg/sove. Så tror det ville blitt et voldsomt styr om han hadde fri vei ut av sengen. Vi venter nr 2 om 3 mnd og hadde tenkt at han da gikk over til større seng så babyen fikk sprinkelsengen. Men det er han langt i fra klar for, så da får vi bare drøye det noen mnd. Han er ikke så stor for alderen så har foreløpig grei plass.
Underveis --> Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Junior blir 2 i mars og min plan er å ha ham i sprinkelsenga til han klarer å klatre over ;-) Er god plass der ennå og det er deilig å vite at han ikke plutselig kan finne på å vandre rundt på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå