Gå til innhold

amme-bh-hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er så mange merker der ute. anita, bravado, change, triumph, lindex, sparkjøp sin osv osv. Jeg vil gjerne ha en litt fin en som ^holder tingene oppe`, men den må også være god/sitte godt og gi god støtte. Har lest at det beste er de uten bøyler pga bøylene kan tette melkegangene. Er det noen her inne med erfaring som kan komme med en anbefaling til hvilket merke som er å annbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første vil jeg si at du kommer til å trenge mer enn en! Jeg hadde så pass mye melk at jeg lakk rett gjennom alt av ammeinnlegg og deretter BH og klær - skiftet hvertfall 3 ganger for dagen den første tiden! Jeg kjøpte meg først BH på lindex og H&M med litt fast kopp (sånn for støtten sin del hadde jeg tenkt) og syns de så gode ut helt til jeg fikk prøve de på meg etter fødselen - udugelige og med innlegg i så jeg ut som om jeg hadde vannmeloner til pupper! Jeg gikk rett på Cubus og fant noen helt enkle i tynt mykt stoff, uten spiler med brede stropper og bred rygg! Fantastisk!!! De satt som støpt og jeg syns selv jeg så nydelig ut i de! Kjøpte 5 stk i den str jeg trengte (var alt de hadde minnes jeg) og brukte de døgnet rundt til gutten vår sluttet å amme på dagen da han var 10 mnd og brukte de deretter kun om natten pga nattamming til han var 15 mnd. De fantes i både svart og hvit og holdt seg supert i vask! Har funnet de frem allerede og bruker de nå mens jeg er gravid fordi det er mere komfortabelt uten spilene! Har ikke sett om de har disse til salgs ennå - er 2 år siden snart, men de kan absolutt anbefales!!! :) Lykke til!!!

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Lindex sine :-)

Skrevet

supert, det er herved notert, mangen takk! :)

Skrevet

Det er nok smak og behag. Eg synest desse rimelige til cubus er heilt supre. Desse dyre har eg også prøvd, men cubus sine likar eg best. Er det Mamabel dei heiter, tru? Ser ut som det er samme som Ella_Bella-Snupperella snakkar om over her :)

Eg brukar vanlegvis både spilar og push-up, og dei amme-bh-ane med spilar gjekk rett i søpla. Det er ømt og ekkelt og umulig å sove med. (Eg søv jo vanligvis ikkje med bh, men må det når eg ammar)

Tenk komfort, så kan du vere hot mama i sexy undertøy litt seinare...

Kjøp eit par stk og så sender du ut mannen på ekspedisjon etterkvart.

Skrevet

Snøfnugg75 har helt rett! Mamabel heter de! Drev akkurat og leitet i skapet for å kunne skrive det inn her!!! Enkle men gode og ikke himla dyr! :)

Skrevet

Jeg anbefaler heller en ikke alt for fast vanlig BH uten spiler for amming ;-) Hadde flere amme-bher men når man åpner "lappen" , trekker denne ned, og ammer, så blir det fort søl om det er mye melk og barnet "slafser" ;-) Mye medre å bare løfte opp den helt vanlige bh-en og legge en tørr klut under når du ammer.. Tre barn har jeg ammet og funnet ut at det enkle ofte er det beste ;-)

Skrevet

Har aldri brukt bh uten spiler før...er det noe "hold" i de? jeg har over middels store bryster, blir absolutt ikke mindre når melken kommer...vil helst ikke har puppene nedpå navelen;)

Skrevet

akkurat det samme er det jeg tenker utålmodig<3jente07,gutt11<3

Er redd de skal HENGE! ;) Men tror kanskje vi skal høre på ekspertisen her og gå for disse myke spileløse behagelige bh`ene, og heller være `hot mama` senere ;) Har notert meg mamabel fra cubus, og Lindex sine bak øyra! ;)

Skrevet

Ja du sier noe Solsikkå;))

Jeg får ta meg en tur ut og prøve ammebh`er en dag...

Lykke til med bh-handelen:)

Skrevet

Det er absolutt hold i de! Bruker C/D til vanlig og E i ammeperioden! Ammet i 15 mnd og ikke antydning til hengepupper! Mannen min kommenterte det faktisk forrige uke når jeg kom ut av dusjen at han var heldig med en kone som ikke fikk hengepupper av å få barn! Sa takk men bare vent... Når jeg er 70, henger de sikkert forbi navlen!!! Hihi! Foreløpig, etter en runde amming er de like spretne... Og vil aldri kunne si om det er pga min kropp eller BH'ene... Men de uten spiler er det likevel hold i altså! :)

Og et lite tips: man kan gjerne skaffe seg noe lekkert undertøy i riktig str etterhvert for å glede mannen en helg, det gjorde jeg! Føltes deilig å kle seg litt sexy og være kone og ikke bare mamma-melkemaskin! Men til hverdags brukte jeg det som funket best og var mest komfortabelt! :) Det tror jeg både vi og mennene våre får tåle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...