Gå til innhold

Oppdatering bekkenlsning etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med bekkensmerter under svangerskapet, når ble dere bra igjeb etter fødsel?

Jeg fødte sønnen min for 2,5 mnd siden og først nå begynner det å slippe taket..henger litt igjen i symfysen, men håper det forsvinner rimelig kjapt.

Litt oppmuntring til dere som forventer at det forsvinner ved fødsel: det er ikke dermed sagt at du ikke blir kvitt plagene om de ikke forsvinner med en gang- det kan ta litt tid, men mest sannsynlig blir du bra igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare vondt et par-tre uker etter fødsel. 3 mnd siden fødsel nå, og jeg er fremdeles litt "slarken" i bekkenet - men ingen smerter. Fysioterapeuten sier jeg må finne meg i å ha BL til jeg er ferdig å amme - hormonene som skaper BL blir produsert i kroppen så lenge man ammer..

Etter jeg fikk min første forsvant bl over natten omtrent. Fikk bare litt vondt en og annen gang hvis jeg sto for lenge, det varte forsåvidt helt til jeg fikk BL på nytt i det siste svangerskapet, 8 år etter..

Skrevet

har også hørt om det der med bl og amming, synes det er litt rart da for hos noen forsvinner jo plagene kjapt selv om de ammer..

Bl er noe rare greier som ødelegger for mange, håper noen finner ut hva som egentlig skjer med kroppen og kanskje også en løsning på problemet snart. Frister ikke med flere svangerskap selv om jeg ikke vil at sønnen min skal bli enebarn. det sies jo at det blir verre for hvert svangerskap!

Noen flere som vil dele om sin bl før og etter fødsel?

Skrevet

Selv ble jeg ikke helt kvitt bl før neste svangerskap. Ble gravid da lillegutt var 10 mnder. Men det tok meg noen uker ut i dette svangerskapet så fikk jeg bl for fullt igjen, da kjente jeg selvfølgelig at jeg hadde blitt litt bedre siden sist før jeg ble dårlig igjen.

Vet ikke hvorfor noen blir kvitt plagene over natta etter at de har født, her tok det flere måneder før det ble mildere. Var fortsatt begrenset 10 mnder etter.

Når jeg blir bra igjen så er det slutt på alt som heter graviditeter, nettopp pga disse smertene!

Skrevet

jeg gikk tilbake til naprapaten min og fikk behandling, blitt nesten bra nå :D det er 5,5 uke siden fødsel :)

Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning tidlig i svangerskapet, men det rare var at jeg faktisk ble bedre mot slutten av svangerskapet =) Derfor var jeg så heldig at jeg ikke merka noe til det etter fødsel. Er nå snart et halvt år siden, og de siste dagene har jeg merka det litt igjen. Skjønner ikke helt hvorfor, men håper ikke det er på vei tilbake :P Mulig det har noe med at jeg plutselig har trent et par ganger og derfor kjenner det i korsryggen..hm.. Heldigvis er det veldig få som har bekkenplager under graviditeten som får det permanent. Litt godt å vite når man er midt oppi det og føler at man aldri skal kunne gå eller leve normalt igjen :)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning med førstemann, måtte sykemeldes de siste månedene pga det. Likevel var jeg så heldig å bli nesten helt bra igjen med en gang etter fødsel.

Med andremann skjønte jeg at jeg var gravid før ikm, kjente det i bekkenet allerede da. Ble sykemeldt i uke 20. Var så ille på slutten at jeg måtte låne diverse fra hjelpemiddelsentralen: Søsterhjelp til å ha over sengen slik at jeg skulle klare å snu meg og stå opp alene, slik en stav med klype for å plukke opp ting fra gulvet samt prekestol :-( Det var rett og slett forferdelig å være i så dårlig form.

Jeg klarte ikke å gå i det hele tatt første døgnet etter fødsel. Det tok 3 uker før jeg klarte å gå en tur ut av huset, husker jeg klarte å gå i 10 minutter :-)

Nå, 6 mndr senere er jeg ennå ikke helt bra, men MYE bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...