Gå til innhold

Overtidskontroll og igangsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ulik praksis på de ulike sykehusene om når man kommer inn på overtidskontroll og når de evnt setter igang fødselen (tenker da at alt i utgangspunktet er i orden) ?

Jeg skal føde på SUS og der er det overtidskontroll på dag 12 etter UL-termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drammen har 10 dager.

Skrevet

Det varierer fra sykehus til sykehus ja.

Tror det er mest vanlig med 12 dager over.

Der jeg fødte sist var overtidskontroll 7 dager over termin, og de satte ikke i gang senere enn 10 dager over termin. Jeg hadde ikke noen prekær grunn til å settes i gang, men hadde litt lite fostervann når jeg var på overtidskontroll 7 dager over, og fikk da velge om jeg ville settes igang samme dag eller vente til dagen etter.

Nå skal jeg føde ved KK i Bergen, og på ordinærultralyd fikk jeg beskjed om at overtidskontroll og igangsetting ikke er senere enn 12 dager over termin, men det er stort sett mellom 14 og 21 dager som praktiseres ser jeg...De er veldig strenge på det.

Av andre sykehus vet jeg at St. Olavs i Trondheim setter i gang 1 uke over termin.

Skrevet

Var på overtidsvurdering på St.Olavs i går jeg, 8 dager over termin. Der tok de diverse tester, CTg, sjekket forstervannsmengde, blodtrykk og urin. Alt så relativt fint ut og jeg fikk time til igangsetting på mandag, da 12 dager over termin. Du får komme på overtidsvurdering 7 dager over på St.Olavs, men med mindre det er salig grunn til igangsetting da så vil de helst ikke sette i gang før man har gått 12 dager over...

Skrevet

Jeg var på UL i dag ved Rikshospitalet i Oslo og der fortalte hun meg at jeg skulle komme på overtidskontroll 1 uke over termin. Så de har en veldig grei ordning.

Jeg er glad jeg skal føde på Riksen, der venter de f.eks kun 1 døgn etter vannavgang med å sette i gang fødsel, (hvis riene ikke starter) mens på f.eks Ullevoll og sikkert mange andre steder må det gå hele 3 dager og det er jo veldig lenge siden infeksjonsfaren øker jo betraktelig etter at vannet har gått..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...