Gå til innhold

Etter å ha søkt en del på nettet,ser jeg mange sier at IKEA selv fraråder at man bruker demmes lammeskinn som soveskinn,noen som har sett denne artikkelen eller hvor det står skrevet?

Anbefalte innlegg

skal snart kjøpe lammeskinn, men vil jo selfølgelig kjøpe et jeg kan bruke som soveskinn og som ikke er FULLT av kjemikalier..

Fortsetter under...

Ja er visst mange som gjør dette. jeg tenkte på å kjøpe et slikt men har etter å ha lest på nettet funnet ut at det skal jeg ikke..pga soveskinn skal være ubehandlet. Fks er ikea skinnet behandlet slik at urinen hvis barnet tisser/lekker i det, vil det ikke bli grønnsåpe pga de kjemikaliene ikea bruker gjør at der ikke er lanolin i dette skinnet. samt et SOVEskinn skal være helt ubehandlet. Så jeg kjøper heller et dyrere skinn jeg da etter å ha lest alt dette..

Kjøp på Nøstebarn - 100% ubehandlet og stort nok til å dekke hele sengas bredde.

At noen sier at de er fornøyde med et skinn fra f.eks. IKEA, har ingenting med kvaliteten på skinnet å gjøre.....

Jeg hadde aldri kjøpt et "billigskinn" som er behandlet med både det ene og det andre, som bebisen skal sove på. Poenget med skinn er jo at det skal være helt ubehandlet for at det skal få den effekten det skal ha. Å regulere kroppstemperaturen og rense seg selv.

har hørt at babyer ikke skal sove på langhåra lammeskinn, dei skal sove på korthåra... nåkke med faren for at dei får i seg "ulldotta" og om dei skulle snu seg over på magen.. hørte det når etter jeg fikk førstemann i 08.

så vi hadde et korthåra skinn i senga/vogna og så hadde vi et langhåra vi brukte når vi tok bilder :)

Annonse

Fantorang- ja er dette jeg også har hørt..jeg har ikke gått til innkjøp av skinn til denne jenta, besteforeldrene kjøpte til første jenta fra nøstebarn (korthår) men det er hennes og denne gang vil jeg kjøpe selv :) men ser at mange har kjøpt sånt type skinn å det bekymrer meg litt med tanke på at det jeg også har hørt er at soveskinn skal være ubehandlet, jeg kan ikke tenke meg å la min baby sove på masse kjemikalier nei! men var veldig intressert om noen visste hvor dette med at ikea fraråder det selv,står hen da jeg ikke finner det.

Esj, jeg ville ikke latt mitt mest dyrebare sove på et ikea lammeskinn. Lammeskinn inneholder ofte MANGE uheldige stoffer fra garving o.l

Ellers skal ikke babyer sove på langhåret lammeskinn har jeg hørt. Men hvorfor vet jeg ikke.

Vi kjøpte dette http://www.miljobaby.no/productdetails.php?product=107

Inni dette lammeskinnet står det et stempel; medesinsk lammeskinn for babyer.

Her har vi kjøpt lammeskinn til alle være barn fra Nøstebarn og denne i magen skal få sitt eget h*n også! :-)

Har kjempegod erfaringer med disse skinnene og selv om dei er litt dyre så valger jeg heller det enn å kjøpe et slikt skinn, enn et som man ikke vet sikkert hvilke kjemikalier som er brukte og hvordan det kan virke på barnet!

isj, jeg har kjøpt 2 korthårede lammeskinn fra barnas hus, bør jeg ikke bruke disse? Får vel antakelig ikke levert de tilbake, selv om jeg har kvittering? kjøpte de for en uke siden..

Her har lillegutt sovet på lammeskin (både i vogn og seng) fra dag 1. Han er 7 mnd nå, og bruker det fortsatt. Storfornøyde vi iallefall. har fra nøstebarn. Tvillingene som kommer nå skal også få derifra. Skinnet fra nøstebarn vasket jeg i maskina på ullprogram også! Genialt!

Annonse

Jeg skal kjøpe fra nøstebarn siden det er korthårig og ubehandla..jeg vil ikke la min baby sove på lammeskinn med masse kjemikalier i nei...man vet jo aldri..vil ikke risikere at hun "spiser" på skinnet om hun snur seg eller noe å får i seg skumle kjemikalier..isj.. jeg har et skinn fra nøstebarn nå, men det kjøpe bestemor til sitt første barnebarn så kjøper nytt til den nye :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...