Gull-i-magen♥ Skrevet 20. januar 2011 #1 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg er gravid for 3. gang. Har hatt en katastrofefødsel der barnet vårt døde av påkjenningene/skadene fra fødsel, og hadde derfor planlagt keisersnitt forrige gang, 2 uker før termin. Da synes gynekologen at livmorveggen var overraskende tynn. Men alt gikk fint, og jeg hadde lite komplikasjoner. Nå som jeg er gravid igjen er vi veldig i villrede om jeg skal prøve å føde normalt med nestemann, eller om vi skal ta planlagt KS denne gangen også. Det er nok det som frister mest med bakrunn i opplevelsene vi har med fødsel.. men nå lurer jeg på hva han mente med at livmorveggen var så tynn.. Er livmorveggen min konstant tynn, eller blir den tynnere jo lenger ut man kommer i svangerskapet? ... hvis den er veldig tynn, og i tillegg har et arr etter forrige ks, da er det vell større risiko for at livmoren kan sprekke nå?? Jeg må selfølgelig spørre lege og jordmor om dette, men er det noen av dere her som har peiling? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142810643-tynn-livmorvegg-og-keisersnitt-trenger-litt-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei! Ser det er noen dager siden du har skrevet innlegge så mulig du allerede har vært hos lege. Jeg har tynn livmorvegg har fått beskjed om at jeg må ta ks, men da også siden de måtte lage langsgående snitt forrige gang for å fjerne morkaken da den hadde grodd seg fast der det var som tynnest. Den blir tynnere etterhvert som den streker seg, så det legen sa til meg var at jeg hadde et helt normalt sv frem til uke 20 og etter det valgte han å kalle det et risiko sv. Har fra da gått til ul en gang i månden. Har også flere grunner til det. Skjønner godt du vil ha ks igjen. Og det kan jo være greit å få snakket skikkelig ut om det, og hva det betyr det han sa. For jeg og kjente at det var flere ting fra forrige gang som jeg ville ha svar på nå, som jeg ikke har tenkt så mye over før jeg ble gravid igjen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142810643-tynn-livmorvegg-og-keisersnitt-trenger-litt-hjelp/#findComment-142848016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå