Gå til innhold

noen med erfaringer med bæresjal......

Anbefalte innlegg

Skrevet

som har noen å anbefale? Jenta mi er 8 dager gammel og jeg kunne godt tenkt meg et bæresjal, men er helt grønn på dette området. Har prøvd babybjørn bæresele tidligere og både jeg og babyen hatet den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mini landet på babybjørn vi :) Etter å ha forsøkt moby wrap og ergo bæresele. Har et moby wrap sjal med instruksjonsbok, kun brukt 2 ganger a 5 minutter, til salgs ;) du kan lese mye om de ulike sjalene på tettinntil.no eller syvsjal.no, om du har mulighet ville jeg prøvd noen varianter!

Skrevet

Jeg og mini landet på babybjørn vi :) Etter å ha forsøkt moby wrap og ergo bæresele. Har et moby wrap sjal med instruksjonsbok, kun brukt 2 ganger a 5 minutter, til salgs ;) du kan lese mye om de ulike sjalene på tettinntil.no eller syvsjal.no, om du har mulighet ville jeg prøvd noen varianter!

Skrevet

Nei, babybjørn er ikke noe særlig bra, verken for bærerens rygg eller babyens hofter, fordi babyen blir hengende med all vekten i skrittet.

Da vil jeg heller få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det :D

Skrevet

Vi har også babybjørn men jeg syns ikke han sitter så bra oppi der når hodet henger sånn. Litt bedre når han klarer å holde hode oppe.

Gå inn på syvsjal.no tassen elsker ringslynga. Da ligger han krøka sammen som han gjorde inni magen.. kjempe genial men litt dyr. og litt vanskelig å legge baby oppi med en gang men øvelse gjør mester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...