venter på ei tulle Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Fikk beskjed fra jordmor om at jeg skulle stimulere brystene, jeg lurte på hvor lenge jeg skulle holde på, å fikk beskjed så lenge jeg orket! (termin neste Torsdag) har gjort dette i 3 dager nå å nå kommer det melk når jeg stimulerer, hva om det ikke blir fødsel før om 14 dager da? kommer melken bort? tar d lengre tid før melken kommer tilbake? å nå blir d jo ikke barnet som får råmelken!! Hun hadde ikke sakt d vist d ikke var bra, men bare lurer.... Åsså en ting til, hadde samleie i går kveld, åsså stimulerete jeg brystene etter på, å fikk SKIKKELI tak i magen, var sikker på denne gangen kom det til å funke, men med en gang jeg sluttet å la meg på siden, sluttet også takene:((!! flere som har tips...?:-)
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Hvorfor skulle du stimulere brystvortene? for å få fødsel i gang?
venter på ei tulle Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 Får å få fødsel igang ja:)) gikk 14 dager over med førstemann, å hadde ganske hard fødsel å tiden før,så er redd får å gå over terminen denne gangen også... Så nå fikk jeg beskjed om å stimulere brystene får å få fødsel igang!!! prøvd d?
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 ja det har jeg, og det funka. Fikk skikkelige tak i magen på kvelden/natta. Og noen dager med dette så gikk slimproppen hos meg (dette var 7 år siden). Lykke til:)
flypapir Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Jeg har startet fødsel på denne måten to ganger, men da har jeg vært to uker på overtid... Min erfaring er at jeg har knidd brystvortene og gitt meg med en gang en kynner/sammentrekning kommer, for så å gni dem igjen etterpå til en ny sammentrekning... Dersom sammentrekningene gir seg er du nok ikke moden og klar for fødsel, så da er det kanskje lurt å vente noen dager før du prøver igjen? Jeg har forøvrig aldri opplevd at det kom melk når jeg har gjort dette, men tror nok ikke at du skal være bekymret for melkeproduksjonen når den lille kommer. Virker jo som om kroppen din er klar til å bli en melkefabrikk
AlmaN Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Hvorfor så redd for å gå på overtid, er det noen medisinsk grunn eller "bare" lei? Kan jo hende det er naturlig for deg å ha litt lange svangerskap, da er du kanskje lite moden nå og stimulering vil ikke ha noen særlig effekt. Du kan vel alltids holde på hvis det ikke er ubehagelig, men hvis det bare gir mye slitsomme kynnere ville jeg heller spart på kreftene. Sa jordmor at du "skulle" gjøre dette? Råmelka kan ikke bli brukt opp før fødsel, det kommer ny råmelk hele tiden, etter fødsel også. Et par- tre dager etter fødsel kommer det skikkelig mye melk som er av mer vanlig type.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå