321 Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 nå som magen er så stor, er det så vanskelig å finne en god liggestilling...ryggen er ubehagelig og føler at jeg "klemmer" baby når jeg ligger på sidene... Hvordan gjør dere det nå på slutten?
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Jeg har en tykk pute mellom benene, to under hode (har alltid hatt det) en som ligger på høyre og en på venstre. en av di blir brukt som støtte t ryggen og den andre til mage...dette er det som har "funket" best den siste uken...men forandrer seg hele tiden:P
Nea og juniors mamma Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Samme her, pute mellom bena og under magen, har en bak ryggen som jeg bruker når jeg snur meg. Tungt og forferdelig er det uansett, men jeg har faktisk klart å ligge rett på ryggen med puter godt innunder magen på begge sider og det er behagelig så lenge ungen ligger i ro og jeg ikke plages med kynnere. Er nå 40+2 og lengter etter å ligge på magen igjen.
*smula* Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Jeg klarer bare å ligge på høyre side. Babyen protesterer etter noen minutter på venstre side. Har en pute som støtter magen.
Roselille Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Ligger på høyre eller venstre side, med en pute mellom bena=)
flypapir Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Ligger stort sett på høyre side med en pute mellom beina
LykkeLiten2011 Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Jeg bruker et sklilaken (easyglide) som gjør det mye enklere å snu seg i sengen. Hadde ikke overlevd nettene uten dette! Jeg bruker også en vinterdyne som jeg "ruller" og legger mellom anklene (noe som er viktig for å stabilisere bekkenet), knærne og lårene. Bruker samme dyna til støtte under magen og som jeg kan holde rundt. Før hadde jeg plenty med puter og en ammepute, men syns det er enklere å snu seg med kun en dyne. Anbefales virkelig altså!
Mummy79 Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Hvor fikk du kjøpt sklilakenet Lykkeliten, spurte jordmor men hun visste ikke hvor man fikk tak i det...
Nea og juniors mamma Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Du trenger ikke bruke masse penger på et sklilaken (det er ikke billig), men rett og slett kjøpe to meter med glatt sateng eller silkelign stoff som du syr sammen på den ene siden (som en hylse). Legg det ca der hvor rumpen er og gli over fra side til side. Jeg hadde sykt bekkenvondt forrige gang og dette fungerte som en drøm. Kjøpte forresten stoffet i en innvandrerbutikk som hadde vanvittig mye fint ellers for syglade til rimeligere priser enn ellers
LykkeLiten2011 Skrevet 20. januar 2011 #10 Skrevet 20. januar 2011 Jeg låner sklilakenet gratis hos Hjelpemiddelsentralen. Jeg ringte hjelpemiddelsentralen der jeg bor og forklarte situasjonen, og spurte om jeg eventuelt kunne låne. De hadde ikke silkelakenet på lager, men bestilte det til meg og jeg fikk det faktisk levert på døren! Trengte ikke erklæring fra legen eller noe. Noen synes kanskje det er ekkelt å låne slikt, men jeg vasket trekket på 60 grader og har brukt det siden. Jeg lånte også en tempurpute for å bruke på stoler og i bilen. Genialt for bekkenet! Levers tilbake når behovet ikke er der lengre )
LykkeLiten2011 Skrevet 20. januar 2011 #11 Skrevet 20. januar 2011 Jeg låner sklilakenet gratis hos Hjelpemiddelsentralen. Jeg ringte hjelpemiddelsentralen der jeg bor og forklarte situasjonen, og spurte om jeg eventuelt kunne låne. De hadde ikke silkelakenet på lager, men bestilte det til meg og jeg fikk det faktisk levert på døren! Trengte ikke erklæring fra legen eller noe. Noen synes kanskje det er ekkelt å låne slikt, men jeg vasket trekket på 60 grader og har brukt det siden. Jeg lånte også en tempurpute for å bruke på stoler og i bilen. Genialt for bekkenet! Levers tilbake når behovet ikke er der lengre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå