Gå til innhold

Voldsom urinlukt på natta / skifte tissbleie på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Alle" sier at man ikke skal skifte bleie på natta, siden man ikke skal vekke babyen og man skal ikke "yte service" på natta. Men synes det stinker så forferdelig, selv om jeg bruker str 2 på henne om natta.

Hun er ikke rød i rompa, tisser vel bare veldig mye. Synes det virker så veldig lenge å ligge med samme bleia fra vi legger henne tidlig på kvelden til morgenen etter. Men det er altså stanken som er verst! Hun får mme, kan det ha noe å si?

Stram urinlukt kan jo tyde på for lite væske, men hun får jo ikke annet enn mme. Samtidig er avføringen hennes litt tørr, så skjønner ikke helt hva som foregår.

Har skifta på henne et par netter, selv om det bare er tiss, da legger jeg henne i min seng med døra litt på gløtt så jeg ser hva jeg gjør. Skifter du? Evt hvordan gjør du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri skiftet bleie på natta selvom det lukter masse om morgenen og bleia er veldig full. Vi bruker en størrelse større om natta fordi han tisser så mye at det blir lekasje ellers.

Skrevet

Hei, siden babyen din er så liten så regner jeg med at hun spiser på natten? Da kan du jo evt varsomt bytte bleien i sengen før eller etter du har matet henne?

Hvis du ikke gir henne noe mat om natten kan det jo være at hun får i seg lite veske, hun er jo bare 7 uker og det ikke vanlig at de sover en hel natt uten mat før du innfører 2-3 måltider med grøt mat.

Det har vært tilfeller der små babyer har blitt dehydrert fordi de ikke for i seg nok væske når de sover for lange økter for tidlig. Er du usikker så rådfør deg evt med helsestasjonen.

Skrevet

Jo, hun får mat kl 19 når vi legger henne, så rundt kl 23-midnatt (selv om hun ikke våkner for mat til dette måltidet, gir jeg henne flaska før jeg legger meg, og hun spiser i halvsøvne), og igjen når hun våkner på natta, mellom 4-5, så hun spiser nok vil jeg tro. Og tisser veldig mye, synes ikke jeg gjør annet enn å skifte bleier :)

Men skal ta det opp med HS når vi skal dit.

Skrevet

Kom til å tenke på noe annet - jeg bruker libero på dagen, men har kjøpt pampers sine nattbleier. Jeg synes også at det er en grusom lukt av disse bleiene - kanskje det er "stoffet - materialet" i bleien som lukter, og ikke urinen? I natt skal jeg prøve å bruke libero i en størrelse større på natten for å se om det kan være det. Jeg har ikke kjent ubehagelig lukt av dagbleiene hans... Noen ganger lukter nattbleiene så ille at jeg tror han har hatt diare.. usj..

Skrevet

vi har gått helt vekk fra Pampers bleier, for de syns jeg stinker uansett tid på døgnet. Må være noe med stoffet de er laget av som reagerer med urinen eller noe, tror jeg..

Nattbleiene lukter ganske stramt her og. Jeg ammer ved legging rundt 23 (i tillegg til at hun mer eller mindre henger i puppen fra 20-21.30....)

Og så våkner hun for en liten slurk rundt 05-06. Står som regel opp rundt 09.

Hun er 10 uker i morgen..

:-)

Skrevet

Vi skifter forresten kun bleie etter legging hvis det er bæsjebleie.. Det får hun ikke ligge med hele natta.

Skrevet

Jeg skifter alltid om hun bæsjer i løpet av natta, og innimellom hvis jeg synes bleia virker veldig full. Har alt jeg trenger på nattbordet, så jeg skifter mens hun ligger i senga si eller i vår, før hun ammes. Unngår å skru på lys eller gjøre noe særlig ut av det. Hun sover fra 23-9/10, så om bleia virker full allerede ved første måltid synes jeg det er veldig lenge å la henne sove med full bleie.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet med å skifte bleie om natta... Hvis babyen har problemer med å sove etterpå fordi han/hun våkner mer, kan jeg jo skjønne det. Men utover det ser jeg ikke problemet her... Jeg har alltid skiftet bleie på mini om natta når jeg allikevel står opp og ammer. Lyset er alltid av på badet, og jeg gir han minst mulig oppmerksomhet. Aldri vært noe problem... Tror ikke det er krise at de sover med våt bleie, men hvorfor skal han gjøre det når jeg allikevel står opp med han? Sovner alltid fint etter amming og bleieskift:-)

Skrevet

Bytter ofte bleie om natten her også i forbindelse med 2. nattmåltid. Gir ofte litt mat først, så bleie og så litt mat til. Er det opp til jenta mi så vil hun gjerne sove til 11 tiden, så da synes jeg det er nødvendig med ny bleie på morgenkvisten. Er 12 uker.

Skrevet

Min lille bæsjer stort sett i hver bleie, så her må jeg bare skifte om natta.

Veldig dumt for han våkner ofte veldig etter skift..

Skrevet

Jeg skifter uansett flere ganger om natten jeg, fordi det er vanskelig å vite om det er bæsj, eller bare tiss!

Min lille er litt over 5 uker, og hun tisser en bleie (libero 2) full, sånn at den lekker hvis jeg ikke skifter...

Men, jeg gjør det før jeg ammer, og har det så mørkt som mulig hele veien, selv om jeg skifter på badet, blir alltid litt ekstra gris, vil ikke ha det i senga:)

Må legge til at baby spiser enorme mengder i løpet av dagen, og minimum hver annen time natta gjennom. Ikke rart det må skiftes ofte...

Skrevet

Jeg sjekker alltid bleia på natten, for han pleier å både tisse masse og bæsje. Men jeg gjør det i senga etter måltid når han har sovnet, så han legger ikke merke til det. Har aldri på lys eller tar han aldri med på badet.

Skrevet

Vi var borti noe av det samme. En av Coop sine bleiepakker gjorde at urinlukta var helt intens, trodde at guttungen hadde fått urinveisinfeksjon eller noe fordi stanken var så spesiell og ille. Men innen vi fikk skjekka så bytta vi bleiepakke og vi var tilbake til normalen. Har brukt mye Coop bleier, men problemet var bare med denne ene pakka. Merkelig.

Skrevet

I natt lukta det ingenting, men så hadde hun ikke tissa så veldig mye heller. Merker at det lukter mer når hun bruker str 1, enn str 2, så det er vel når det er masse tiss at det begynner å stinke.

Tro om det har noe med malt å gjøre, siden lukta begynte å komme etter at vi starta å gi henne malt.

Skrevet

Hvilket merke bruker du? Min erfaring er at Pampers lukter mer enn Libero/ Coop, men tisselukt blir det vel nesten uansett, særlig når de blir eldre og sover hele natta gjennom uten mat eller stell... Her skifter jeg aldri bleie om natta, for hun bæsjer heldigvis bare på dagtid som regel!

Skrevet

Jeg er også nødt til å skifte bleie på natta, men det er ikke pga lukt. Om jeg ikke bytter bleie med tiss og det kommer noe mer så renner det igjennom... Selv om jeg og bruker str 2 på 1 mnd gammel baby...

Skrevet

Jeg skifter alltid bleie på lillegutt om natten. Han er nå 9 1/2 mnd. Jeg ammer han hver 3 dje time . Han sovner fort igjen selv om jeg bytter bleie. Ekstraservice selv om dette er mitt barn nr. 3. Har gjort det med de to andre også. Synes så synd på han om han må ligge å sove med våt bleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...