Gå til innhold

Prøver å hale i land et guttenavn.... Neimen ikke lett!!

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Trenger noen som vil gi sin mening om våres topp 4 liste!=)

To navn er litt "mindre vanlig" mens de to andre er mere "moderne" i mine øyne. Jeg har vell ikke noen spesiell sjanger, men faller som regel ikke for poppis-navnene=) Viss noen har flere gode forslag, taes de imot med takk!!!

Balder (liker JEG veldig godt)

Trym (liker MANNEN best.....)

Nicholas (denne liker begge, men usikker på lengden..da arvingen får to etternavn)

Wilmer (kult "svenske" navn som jeg ikke klarer å legge fra meg)

Fortsetter under...

Balder - nei, liker ikke. jeg tenker bare rabalder.

Trym - greit nok.

Nicholas - tja, ingen favoritt her, men greit nok.

Wilmer - nei, ikke fint.

Hva med

Odin

Frikk

Peik

Tage

Hauk

Torkil

Niels

Nicholas er fint, Trym er helt greit, balder er veldig hundenavn for meg.. Wilmer vet jeg ikke helt hva jeg syns om! Hva med William eller Willhelm istedenfor Wilmer? Brage fremfor Balder? Noen andre fine navn: Olai, Odin, Erlend, Sondre, Johan, Henrik, Elmer

Balder - stilig, men forbinder det med hunder fordi jeg har kjent to hunder (og ingen mennesker) med det navnet..

Trym - ikke så fan av..

Nicholas - tungt; foretrekker Nikolai

Wilmer - liker ikke idet hele tatt! tenker på jentenavnet Wilma. Hva med Helmer/Hjalmar eller noe?

Tusen takk for gode synspunkt og flotte forslag! =)

Mannen er også betenkt når det kommer til Balder... rabalder som nevnt. Det er vanskelig for meg som ikke har assosiasjoner til hverken hund eller annet å se det ;-))) he he. Trym synest jeg er litt tungvindt å uttale og må vell si meg enig i at Nicholas også er litt tungt..

Jeg likte mange av navneforslagene dere kom med!!

Skulle gjerne brukt navnet Odin, men dette er selvfølgelig tatt - både 1 og 2 ganger. Videre likte jeg (og har egentlig alltid likt) Henrik, dessverre har jeg mange assosiasjoner til navnet som gjør det "umulig" å bruke.

Tage og Brage likte jeg spesielt godt =)))) kanskje Brage var enda litt flottere! Skal lufte de til mannen, så får vi se hva dommen blir...

Vet ikke hvor mange ganger jeg har bladd igjennom den navneboken, blir ikke det dønn klokere! Var på nippe til å gi opp hele seansen her forleden dag.. Veldig hyggelig å få litt input fra andre!!

Annonse

Rangerer:

1. Trym - Enig med mannen din. Dette er koselig.

2. Nicholas - Liker Nikolai mye bedre, - det er flott. Nicholas er helt fint.

3. Wilmer - Stilig, men kunne ikke brukt det selv.

4. Balder - Liker ikke. Tenker bare hund.

Liker ikke Trym.

Balder blir veldig dyrenavn for meg, men det er litt kult også da.

Nicholas er ganske fint.

Vet ikke om jeg har hørt Wilmer før, men jeg likte det definitivt.

Håper det blir Nicholas eller Wilmer:)

Synes Wilmer er stilig! Både pent og tøft ;)

Med dobbelt etternavn synes jeg faktisk at det er fint med et navn med to eller tre stavelser. Selv om Trym er et veldig flott navn drukner det litt i to etternavn.

Lykke til med valget!

Gjest To stjerner

Enig i at Brage er et flott navn, ville valgt det istedenfor Balder.

Hva med Birk? Synes godt det kan være et kort navn hvis det er to lengre etternavn.

Trym er ok. Nicholas er pent og pyntelig, kan fort bli kalt Niko eller Lasse. Men det er pent. Wilmer er også fint, synes jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...