Gå til innhold

Forslag til kveldsrutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på snart 7 uker, hvor tydelig må vi gjøre kveldsrutinene? Har ikke lyst å bade henne hver kveld siden hun er disponibel for eksem. Skifter til pysj, med litt dempet belysning på badet, vasker henne med en varm klut i ansiktet, og gir kveldsflaska på soverommet med lyset av og døra på gløtt. Legger henne i senga, og setter på spilledåsa som spiller i 15 min, sutta i munnen og stryker på panna til hun sovner. Hender av og til at hun våkner, da er det bare stort sett bare sutta som har falt ut.

Av og til synger jeg til henne, men det elsker hun virkelig, så tror hun blir mer våken av det.

Hvilke kveldsrutiner har du til din baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er snart 7 mnd, men her i huset gjør vi dette:

Grøt + melk på kjøkkenet

Inn på badet for vask, bleieskift og pysj

Resten av melka han får til grøten inne på soverommet (før vi begynte med grøt fikk han bare melk inne på soverommet)

I seng med smokk

En nattasang

Veeeldig skjelden han sovner med en gang, men han sovner greit selv etter noen min. Jobbet litt med det i starten, men gikk bare inn og ut, ga smokk, strøk på hodet osv. Tar jo litt tid før de skjønner rutinene, men det er bare å være tålmodig :)

Skrevet

For en drømmesituasjon! Vår lillegutt på 5 mnd sovner ved puppen i vår seng. Eneste som fungerer, han roer seg aldri av seg selv i egen seng.

Skrevet

Hørtes ut som fine rutiner det..

Vi har hatt de samme rutinene i mange måneder nå, bare justert de litt etter alder og sånt da. Min er 8mnd.

Roe ned med kos og bok i fanget. (Litt for å dra ut tiden, og litt fordi at han syns det er gøy.)

Grøt +vann

Bade eller en vask, ta på pyjamas og annet stell. Noen ganger babymassasje.

Melk og kos i fang.

Her så kan vi ikke synge eller gjøre noe i senga, han blir bare grinete og overtrøtt av det, så her synges det mens vi tar en runde på rommet. Blitt en fast vane at jeg alltid sjekker utetempen å vi ser ut vinduet litt.. :P

Skrevet

Min er 11 mnd, men har hatt samme rutine hele veien.

Demper belysningen når hun skal ha grøt. Den spiser hun på kjøkkenet og med vann til.

Så går vi på badet, hun blir badet annenhver dag. Bruker tid på kveldsstellet med kos og sang.

Så er det rett i seng uten sang og lesing. Det blir hun altfor gira :).

Legger hun ned i sengen, stryker og sier at mamma og pappa er veldig glad i deg. Og når jeg er ute av rommet har hun sovnet. Dette er i 18.00 tiden.

Skrevet

Så små babyer skjønner ikke noe av kveldsrutiner uansett, fordi de ikke klarer å tenke så avansert enda, så de du har nå holder i massevis! Her hadde vi samme rutiner kveld etter kveld med størstejenta, fra dag 1 omtrent, men sove ville hun ikke uansett, så denne gangen tar vi det litt roligere og venter med rutiner til hun får litt mer utbytte av det selv også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...