Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Ja, det syns jeg da virkelig. Hvorfor må dere selge en bil dere har fått?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 For det første hvorfor må dere selge den? dere har jo fått den så det kan jo ikke være annet enn drift kostnader dere har?? Og for det andre, såklart de skal ha igjen pengene, hva hadde dere forventet?? Hvis det var penger de ville gi hadde de gitt det i kontanter, men dere har vel ikke økonomisk styring da.. så skulle de være "greie" og bidra med bil.. huttetu..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Nei, en gave er en gave, man tar ikke tilbake noe man har gitt og det gjelder pengene for salget også
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Ja selvfølgelig må de få pengene tilbake! Hadde de ønsket å gi dere penger, så hadde de det!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 hvis bilen står i ditt eller din manns navn, så er bilen deres.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 De har sikkert kjøpt den til dere for å avhjelpe et transport behov. Selger dere den har dere jo ikke transport behov, og da kan de få pengene sine igjen. De gav dere jo ikke penger som dere kunne bruke som dere ville.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Egentlig uenig i de som sier at svigers skal ha pengene. Bilen var en gave. Og ting kan skje, som igjen gjør at man må prioritere hva man bruker penger på for å kunne kompansere "det som skjedde". Å drifte en bil er DYRT!!! Står bilen i deres navn, eller svigers? Er det som er det utslagsgivende her...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Siden de har kjøpt dem denne bilen og de nå må selge den kan det virke som de har økonomiske problemer. Om de ikke klarer med bilen pga driftskostnader spør dere heller svigers om de vil ha den tilbake. En selger ikke gaver!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Da får du heller gjøre som meg, jeg krasja bilen jeg fikk og bilen ble kondemnert og forsikringspengene ble utbetalt til meg siden forsikringa stod på meg!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Selvfølgelig kan man selge gaver. Hadde vært rimelig fullt her hvis jeg ikke kunne solgt unna litt av barneutstyret jeg har fått (i gave)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Ja, jeg ser den 23:39 Å få en bil i gave er derimot ikke noe en mottar ofte. Kan være de var leie av å kjøre dem mye eller at de ikke fikk lån til bil pga økonomiske problemer. Har mye å si hvorfor de fikk denne bilen hos svigers, og hvorfor de selger den. Selger de den for å kjøpe en nyere bil blir det noe helt annet enn om de selger bilen for å kjøpe seg noe annet. Og en ender med at besteforeldrene må kjøre på barnebarna. Igjen!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Ja, herregud, så klart det er rett at de får pengene! Dere har jo hatt gratis bil i flere (?) år, så hvorfor skal dere tjene enda mer på å selge den og ta pengene selv? Uff, griskheten og utakknemligheten hos enkelte kjenner ingen grenser.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Jeg synes ikke det er rett, men vet ikke om jeg hadde orket å krangle på det. En gave er en gave.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #18 Skrevet 20. januar 2011 Dette skjedde oss og, vi skulle selge bilen vi fikk av svigers i bryllupsgave for å kjøpe oss en større bil.(pga baby) Meningen da var at vi skulle bruke verdien av den gamle bilen for å kjøpe oss den større, men da bilen ble solgt, beholdt svigerfar pengene selv og vi så aldri noe til den... Ps: vi hadde lagt inn et innskudd på denne bilen selv, fra min familie som hadde spleiset på denne selv, min mor fikk tilbake sine penger- men bilen ble borte gitt.. Jeg syns en gave er en gave... hvorfor skal dere selge bilen da?
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #19 Skrevet 20. januar 2011 Broren til mannen min fikk bil av mine svigerforeldre for et par år siden. Hvis de krever å få pengene av salget den dagen han selger bilen vil jeg bli veldig overrasket. Men så er svigers veldig ryddige folk også da. HI, dine svigerforeldre skulle bare lånt dere bilen hvis de ønsket å beholde kontroll over den. Jeg ville ikke uten videre godtatt opplegget, men selvfølgelig er ikke en sånn sak verdt å miste familie for heller da. Men prøv å snakke med dem
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #20 Skrevet 20. januar 2011 Det hørtes jo merkelig ut.. Så egentlig så fikk dere ingen bryllupsgave da, siden de tok pengene? Jeg ga broren min 500,- i bursdagsgave, tror jeg skal kreve dem tilbake.. En gave er en gave, helt enig!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #21 Skrevet 20. januar 2011 En gave er en gave, gitt er gitt. Man kan ikke bare ta tilbake noe man har gitt bort? Helt tullerusk dette. Kanskje svigers sliter økonomisk? Kan jo skje de "beste" av oss det...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #22 Skrevet 20. januar 2011 Ehh, den tankegangen skjønner jeg ikke.. Så man kan ikke gi gaver som andre tjener økonomisk på?.. De har sikkert brukt endel penger på bensin og årsavgift, forsikring osv.. Skal de kreve de engene tilbakebetalt også da eller? En gave er og blir en gave, om annet må det avtales når man gir gaven!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #23 Skrevet 20. januar 2011 Hvis jeg hadde kommet i økonomisk uføre og noen ville hjepe meg hadde jeg jo blitt glad. Det som ville vært et problem var hvis jeg ikke kunne få uttrykt hvilke midler jeg trengte mest f.eks kontanter eller bil. Hvis jeg egentlig ikke trengte bil og noen hadde kjøpt en til meg mens jeg nesten sultet fordi jeg egentlig trengte penger så er jo litt av poenget med å være snill med gaver borte. Mener at det selvfølgelig er lov for svigers å bli skuffet, men ikke hvis de skal definere for dere hva for slags hjelp dere trenger. En gave er en gave uten forbehold så sant ikke annen avtale er inngått. Det er vel derfor det føles bedre å gi enn å få;o)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #24 Skrevet 20. januar 2011 En gave er en gave, man kan ikke kreve den tilbake. Men her spørrs det jo hvem bilen står på da. Man kan jo ikke selge annenmans eiendom. Så står bilen på svigerforeldrene dine, så er det juridisk sett deres bil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #25 Skrevet 20. januar 2011 Det kommer an på flere ting det. Er bilen en gave som de kjøpte til dere til jul eller bursdag eller en annen anledning, må dere få gjøre som dere vil med den. Men om de har kjøpt bilen til dere fordi dere absolutt trenger en bil enten fordi det er noe dere har snakket mye om eller fordi svigerforeldrene dine har kjørt dere eller ungene mye rundt eller at dere har lånt bil av dem med jevne mellomrom. Så det avhenger av om dette er en ren gave eller en hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå