Gå til innhold

Sjekk denne- fantastisk bra nettside!!! Wow!

MariCeline31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet "forskningen" min igjen nå, etter jakten på sistemann:-) Plutselig havnet jeg inn på det Danske Rigshospitalets nettside, og de har jo en egen enhet for sånne som oss!! Er tydelig at Danmark ligger laaaaangt foran oss når et gjelder habituell abort! Nå skal jeg kontakte sykehuset her jeg bor og sjekke grundig om ALLE viktige blodprøver er tatt!

Ved min vellykkede graviditet, etter abort nr 4 hadde jeg hørt at høye doser folsyre kunne være forebyggende i fht abort, så jeg tok mangedobbel dose daglig selv om jeg ikke ante hvorfor. Tenkte bare at kroppen skilte ut overskuddet siden det er et vannløselig vitamin... og at det derfor ikke var skadelig. Kanskje det gav oss vår etterlengtede andremann?!?! Les på denne siden om det også!! Skulle ønske jeg hadde funnet den for lenge siden, så kanskje jeg hadde sluppet min 5. abort nå....?

www.gentagneaborter.rh.dk

Mia82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrgud - er det ikke typisk! Man skulle vært Dansk. Fant jo informasjon på denne siden som jeg har brukt år på å finne fram til, pluss mye mer!

Blir nesten litt irritert her jeg sitter.

B-vitamin er vel den vitaminen man kan ta masse av og kroppen skiller ut det den ikke behøver. Jeg tok masse da jeg var gravid med Ludde. Har tatt mye folsyre de siste årene når jeg har forsøkt på nr 2. Men jeg leste for en stund siden at Folsyre i store doser over lengre perioder kan være kreftfremkallende (som alt annet). Så man skal kanskje sjekke med en lege om man skal ta veldig store doser?

Takk for siden!

Skrevet

Tusen takk Erle!

Ja, man kanskje får starte en egen organisjon for kvinner med habituell abort. Om noen legger presset på, kanskje noen tar spørsmål på alvor tilslutt?

Større risk etter guttefødsel? Og denne informasjonen har man bare via Rikshospitalet i Danmark? Trodde legen min var ganske oppegående...

Herregud, det er et virrvarr av informasjon der ute. Blir nesten litt lei meg.

Klem fra meg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Veldig flott link!

Jeg slet selv i 4 år med å bli gravid, og opplevde iløpet av de 4 årene 3 spontan aborter og flere kjemiske. Ikke så mye hjelp å få i helsevest her jeg bor, så jeg måtte skaffe info selv. Vi må desverre være vår egen fertilitetsspesialist i dette gamet og da er det bra vi har slike forum hvor vi kan dele det vi finner. Burde nesten ha gått gjennom alle innleggene siden forumet ble dannet, skrive ned alt som er bra og lage bok?

Lykke til alle dere som sliter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...