MoTe Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Noen som har noen gode tips til hvordan få en 6 uker gammel baby til å ta flaske, slik at mor kan ha anledning til å være litt borte fra uten at det blir krise. Har prøvd forskjellige flasker, men hun skjønner det rett og slett ikke. Dytter den bare ut med tungen og brekker seg gjerne også. Samme med smokk, har sikkert prøvd 4 forskjellige nå men hun vil ikke ha noen av de.
MoTe Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 20. januar 2011 Vil veldig gjerne ha noen gode råd her altså :-)
kinaputten Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 hei, min ville heller ikke ta smokk. Men vi øvde og øvde fra han var 4 uker og plutselig en dag fikk han det til. Så ikke gi opp Måten vi gjorde det på var å holde den lett inni munnen på han. Etterhvert får de teknikken. Er jo en helt annen måte å suge for dem enn når de suger på puppen. Vi pleide også å holde han i armkroken og bysse han, sånn at hodet hans var vendt inn mot brystet/armkroken, da holdt smokken seg på en måte på plass uten at vi trengte å holde den. Var det samme med flasken, øvde og øvde. I starten ville han ikke vite av den i det hele tatt og bare slikket på tuten og tygde litt på den. Men på samme måte som med smokken, så fikk han det bare til helt plutselig jeg trodde heller aldri at han ville ta smokk/flaske og har kjøpt flere forskjellige typer. Da han var mindre likte han best de smokkene som er uten bøy på tuppen, det var avent sine han likte da, men nå liker han de med bøy på og favoritten er NUK sine og chicco Håper et ordner seg for deg så du får litt fri Må forresten legge til at det hjalp så mye at han tar smokken nå, klarer å roe seg ned med den sånn at han sovner på dagtid. Han mister den fremdeles mye ut av munnen og blir irritert, så jeg bruker den ikke på kvelden. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå