Gå til innhold

Hvor mange gullfisk kan jeg ha i et akvarium på 19 liter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den ene dyrebutikken sa de at vi kunne ha seks fisker, mens på en annen anbefalte de ikke fler enn to...

Skrevet

INGEN! Eneste du kan ha i en så liten bolle er en kampfisk..

Gullfisker trenger stor plass, og de bør være flere sammen da de er sosiale av seg.. Det er så mange som har et forvrengt syn på gullfisker og boller. De eneste fiskene som KAN trives i så små akvarium er som sagt kampfisk...

Skrevet

19 liter er jo to vaskebøtter da....

Ikke SÅ lite...

To stk. ville jeg gått for.

Skrevet

Hvordan vet du det? Har du vært venn med en kampfisk og den har fortalt deg dette i fortrolighet?

Skrevet

jeg vil heller ikke anbefale gullfisk på så liten plass. de kommer til å dø fortere enn du rekker å kjøpe nye. en kampfisk er passe, den er veldig vakker, liker å bli beundret og trives bedre alene. de er agresive,så kjøper du 2 blir det sansynligvis drap:-p

Skrevet

I et kar på 19 liter ville jeg aldri hatt gullfisker ... Enten en kampfisk, eller til nød noen guppyer. 19 liter er ikke noe kar å ha; det er rett og slett for lite.

Skrevet

Gullfisk????

INGEN!!!!!

De blir STORE!

Kjøp heller en kampfisk om du skal ha så bittelite akvarium.

Også vil jeg tipse deg om et forum du kan få MYE hjelp :)

http://nettakvariet.no/

Skrevet

22.42 her

Nei, glem det jeg sa..gullfiskene trenger større plass sier mannen her.

Han anbefaler Kampfisk eller Neon Tetra / Guppy...

Skrevet

INGEN

gullfisk (regner med du mener guppy eller golfball gullfisk) er stim fisk..

De trivest best i stimer på 6individer++

Hvert individ trenger 2x2x2 m for å få et tilnærmet naturlig habitat.

Et så lite kar/bolle er enten til en kampfisk, eller 4-5 tetrafisker

hilsen en som har jobbet i akvarieavdeling de siste ti år

Skrevet

tommelfingerregelen er 1 cm fisk pr. liter vann. Og kampfisk er sterkere enn gullfisk, og trives bedre under litt kummerlige forhold enn gullfisk...

For dere som klager på at 19 liter er lite, hvorfor selger dyrebutikkene da akvarium til barn på 5 liter??? Akk, all denne allvitenheten!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ble anbefalt å kjøpe gullfisk fordi de skal tåle nesten alt.

HI

Skrevet

et 5liters kar er enen et lite kampfiskkar, eller fødekar

Skrevet

Tja, hvorfor selger butikker våpen, sløyekniv, strømbånd, små hundelenker, vingeklipte fugler, pels osv osv.

Fordi det er et marked for det, folk kjøper og markedet rår. Er ikke dermed sagt at det er god dyreetikk!

Skrevet

Takk for linken!

Fireåringen fikk barneakvarium til jul. Nå har vi kjøpt planter og venter på at fiskene skal flytte inn.

HI

Skrevet

Ja, men hører du ikke etter da HI!? Gullfisk skal ha større akvarium enn som så.. Ja, de er hardføre.. Men hvorfor skal du presse de ned i et så lite akvarium?! Det er jo dyreplageri...

Kampfisker lever også kjempelenge om de har det fint.. Skal man ha akvarium så skal man jo gjøre sitt ytterste for at fiskene skal ha det bra..

Ikke bare kjøpe en fisk fordi den er hardfør og tåler mye, sånn at den kan leve lenge seov om den har det jævlig..!

Hør på flertallet her nå.. Kjøp deg en kampfisk.. Kjempefine fisker!!

Ha nok med planter, gjemmesteder og tørket mygglarver som mat...

Enjoy!

Skrevet

I 19 liter kan du ha reker, eller eplesnegler. Fisk kan du ikke ha. Grunnen til at man selger 19 liters akvarium er fordi det finnes et marked. Jeg har et selv hvor jeg har fiskebabyer mens de vokser seg store nok til å gå opp i storkaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...