Tøvsjura Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Vil du ta en rask titt på meg? :-) Er gravid med nr.3 med termin 18.04 og lurer på hvordan fødselen vil bli, når jeg føder og om den lille har det bra der inne? Ser du hvor lang tid fødselen vil ta og evt. vekt/lengde på den lille? Jeg født 201288 På forhånd takk for svar :-)
*lille blomst* Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Heisann dette er spørmål jeg ikke har prøvd meg på før... men kan jo prøve:) får opp vaginal fødsel, 2 dager før termin (16.april), fødselen tar ca 9 timer (er det jeg får opp "fra start til slutt", men dette kan jo tolkes på så mange måter...) Har du fått store barn tidligere? får opp 5300gram, men dette har jeg altså IKKE prøvd før.... 51 cm lang... venter du jente? masse lykke til:)
Tøvsjura Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2011 Takk for svar :-) Skal gi deg en tilbakemelding ;-) Våre to første barn ble født 4 (gutten) og 6 dager (jenta) før termin, og har vart i henholdvis 4 og 5,5 timer fra aktiv fase (4 cm). Gutten ble født først og veide 3358 gram og var 50 cm, jenta var 3134 gram og var 49 cm - så har ikke født store barn ;-) Venter mest sannsynlig ei jente igjen, i allefall etter ultralyd i uke 18 og magefølelse å bedømme ;-)
*lille blomst* Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 hehe.... ja, det med vekt og lengde er jeg mest usikker på.... Kjønn og dato har jeg iallefall truffet rett på før:) selve fødselen kan jo være kortere enn 9 timer, men forarbeidet begynner gjerne tidligere, så tror det er det jeg får opp. "totalen" liksom;)
Tøvsjura Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2011 Litt morro å høre :-) Tror både jeg og samboer hadde fått/ eller får sjokk dersom jenta vår viser seg å veie 5300 kg (!), hehe ;-) Satser på at fødselen totalt varer 9 timer med alt forarbeid inkl, har lyst på en litt lettere fødsel denne gangen enn med nr.2 - det var ganske intenst. Håper på en lekende lett fødsel lik den jeg hadde med nr.1 ;-) Ser du om vår lille frøken har det bra i magen? :-) Takk for titten :-)
*lille blomst* Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Hei igjen! Tror nok hun har det bra i magen ja:) får iallefall opp det:) prøvde meg igjen på vekt (var litt sliten i går og aldri prøvd det før) får opp positivt svar på mellom 3600 og 3700 gram, så hadde vært morro om det var i nærheten;)!
*lille blomst* Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 svarte igjen, uten at det ble registrert/flyttet opp... dytter:)
Tøvsjura Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2011 Håper du har rett og at hun har det bra :-) Var på kontroll i går og må tilbake for å levere ny urinprøve til uka da det mistenkes at jeg kan ha symptomfri UVI som de mener kan være farlig for den lille dersom jeg går for lenge uten behandling. Tror ikke det er UVI i selv, men her drikkes det i alle fall mengder med juice ;-) Ble også tatt magemål og jeg lå faktisk litt under gj.snittet for de som har kommet like langt som meg - er i min 29.svangerskapsuke, så jordmor ville ha meg inn om 3 uker for å sjekke om vekt og magemål går opp (mest sannsynlig er det snakk om en liten baby og at det er genetisk - både jeg og samboer + barna våre var små v/fødsel). Takk for at du har tittet på meg :-) Skal gi deg en oppdatering når fødselen er vel overstått :-) P.s! Har skiftet nick ;-)
*lille blomst* Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 du får ha masse lykke til da! Håper du får gode prøver neste gang!
Tøvsjura Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2011 Takk for titten og lykkeønskninger :-) Som lovt, skal jeg komme med tilbakemelding etter fødsel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå